Karpaltunneloperation - konvalescens

MonteRose

Trådstartare
Hur lång konvalescens är det på ett ungefär efter en sådan operation? Vad får man/får man inte göra under tiden? Kan man mocka och ta hand om sin häst?

Beror på hur tunga saker man tänker göra.
Mockning får man nog vänta med tills man har tagit stygnen. Ca 14 dagar.

Om det är lite trångt i "karpaltunneln", kan det göra att det är svårt och gör ont att böja fingrarna?

Det huvudsakliga symtomet är domningar i tumme, pekfinger, långfinger och tumsidan av ringfingret. Möjligen känner man av böjsenorna i handleden. Det ska vara enormt trångt för att det ska vara svårt att böja och sträcka fingrarna.

Det huvudsakliga symtomet är domningar i tumme, pekfinger, långfinger och tumsidan av ringfingret. Möjligen känner man av böjsenorna i handleden. Det ska vara enormt trångt för att det ska vara svårt att böja och sträcka fingrarna.

Tack!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag... 2
Svar
34
· Visningar
2 975
Senast: Häst_
·
Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 160
Senast: Nota
·
Hästmänniskan Jag funderar på om det är dags att köpa häst. Innan jag börjar kolla annonser (och förälska mig i hästar jag inte har råd med) skulle... 2
Svar
33
· Visningar
3 429
Senast: Edla
·
Kropp & Själ Fick idag tid för operation, för jag behöver ta bort min gallblåsa. Tiden är om två veckor, och i brevet var det med papper där det står...
Svar
7
· Visningar
800
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31