Karpaltunneloperation - konvalescens

MonteRose

Trådstartare
Hur lång konvalescens är det på ett ungefär efter en sådan operation? Vad får man/får man inte göra under tiden? Kan man mocka och ta hand om sin häst?
 
Beror på hur tunga saker man tänker göra.
Mockning får man nog vänta med tills man har tagit stygnen. Ca 14 dagar.
 
Om det är lite trångt i "karpaltunneln", kan det göra att det är svårt och gör ont att böja fingrarna?

Det huvudsakliga symtomet är domningar i tumme, pekfinger, långfinger och tumsidan av ringfingret. Möjligen känner man av böjsenorna i handleden. Det ska vara enormt trångt för att det ska vara svårt att böja och sträcka fingrarna.
 
Det huvudsakliga symtomet är domningar i tumme, pekfinger, långfinger och tumsidan av ringfingret. Möjligen känner man av böjsenorna i handleden. Det ska vara enormt trångt för att det ska vara svårt att böja och sträcka fingrarna.

Tack!
 

Liknande trådar

Gnägg Min häst är rätt så mager och har svårt att gå upp i vikt, och nu har stallchefen tagit bort all hö i dagsgivan i hennes hage och påstår...
Svar
10
· Visningar
2 120
Senast: lizzie
·
Kropp & Själ Jag vänder mig till Bukefalos, då det är det största forum/grupp jag känner till, där en majoritet är kvinnor och många dessutom aktiva...
Svar
12
· Visningar
1 334
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 055
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
11
· Visningar
789
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp