Karpaltunneloperation - konvalescens

MonteRose

Trådstartare
Hur lång konvalescens är det på ett ungefär efter en sådan operation? Vad får man/får man inte göra under tiden? Kan man mocka och ta hand om sin häst?

Beror på hur tunga saker man tänker göra.
Mockning får man nog vänta med tills man har tagit stygnen. Ca 14 dagar.

Om det är lite trångt i "karpaltunneln", kan det göra att det är svårt och gör ont att böja fingrarna?

Det huvudsakliga symtomet är domningar i tumme, pekfinger, långfinger och tumsidan av ringfingret. Möjligen känner man av böjsenorna i handleden. Det ska vara enormt trångt för att det ska vara svårt att böja och sträcka fingrarna.

Det huvudsakliga symtomet är domningar i tumme, pekfinger, långfinger och tumsidan av ringfingret. Möjligen känner man av böjsenorna i handleden. Det ska vara enormt trångt för att det ska vara svårt att böja och sträcka fingrarna.

Tack!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 462
Senast: Häst_
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 123
Senast: Brynja
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
631
Gnägg Min häst är rätt så mager och har svårt att gå upp i vikt, och nu har stallchefen tagit bort all hö i dagsgivan i hennes hage och påstår...
Svar
10
· Visningar
2 167
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama