karolineritten

Sv: karolineritten

Jag red Kinnekulleritten förra året. Helt underbart vacker bana. Mkt krävande med backar, stenbrott och vad, men härlig. Vi åkte tyvärr ut pga av hälta sista grind, men har jag en häst som passar för banan tvekar jag inte att starta igen:-)

Sv: karolineritten

Jag har ridit både kinnekulleritten och karolinerritten flera gånger (visserligen länge sedan men jag tror inte underlaget ändrat sig så värst...). Jag måste säga att båda banorna är väldigt vackra, speciellt kinnekulle förståss! Visst Kinnekulle har en del tekniska svårigheter eftersom det är ett bergslandskap + massa järnvägsövergångar o så... man kan säga vad man vill om underlaget men har man tänkt ta upp sin häst i högre klasser och kanske internationellt så bör man nog träna även på sådant underlag. Jag upplevde aldrig något problem med min häst på de underlagen (men så är vi ju därifrån krokarna också :)
Har man däremot en häst som är snubblig och lättstukad så kanske man iaf ska ta det lite lungt första gången på den banan....(??)

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 017
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
861
Senast: Görel
·
Samhälle Hittade att fastighetsnära insamling är det alla kommuner ska jobba för och ska finnas på plats 2027. Hur långt har eran kommun kommit...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
1 275
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 999
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar