karolineritten

R

ringen

såg att det kommit ut anmälan till karolineritten. kul.
det stod bara ny plats och bana ....
ska skicka in anmälan nu men blev nyfiken , är det någon som vet var det är i år ?

Sv: karolineritten

Hur är banan runt billingen? mycket upp och ner?
Underlaget?

/Jessica

Inge bra, tänkte ev. göra en smyg comeback på 50 km CR men vill ha en lätt bana då.
Hade tänkt ta Billingen men ska bort då...

Får väl vänta till nästa år...trist men kanske lika bra.

Så banan är alltså inget bra? Ni som ridit den rekommenderar den alltså inte? Tråkigt... jag hade tänkt rida den.

Ingen aning om karolinerritten....

Men visst kan du rida Billingeritten, jag tycker det är en mkt
trevlig ritt. Inte nån besvärlig bana och lätt att hitta.
Jag har ridit den 2ggr och kommer även i år:bump:

En del asfalt men det kan man ju skritta om man rider försiktigt
Åsen kan bli lite lerig om det har regnat mkt förstås..

Jag har ridet 50km där och åkt ut i grind.
Det är väldigt vackert. MEN underlaget är skit... Asfalt, stenbrott och knöliga gräsvägar.
Lite backar är det ju men det är inte de som är problemet.
Hinkade en som red 50km där, h*n kan inte heller tänka sig att åka tillbaka dit pga det hårda och knöliga underlaget.

/Linnea

Jag har ridit karolinerritten två gånger, 50 och 80 km samt groomat 80 km. Jag gillar den ritten, mycket välorganiserat och jag tycker inte det var så dåligt underlag, det finns mycket värre banor så att säga ;)

Hej på er!:)
Med risk för att verka dum, men här kommer det en fråga från en förrvirrad Camilla! ;)
Vad jag har förstått så är det ny tävlingsplats för Karolinerritten i år, eller?
Min undran är då om det är den nya tävlingsplatsens bana som ni har ridit tidigare och har dålig eller positiv erfarenhet av?
Jag har nämligen tänkt att eventuellt starta på Karolinerritten, men när man läser andras negativa erfarenheter så blir man tveksam! :confused:
/Camilla

Kl
En fråga VILKEN ritt pratar vi om egentligen är det Karolinerritten eller Billinge? Folk verkar fråga om båda ritterna och svaren verkar också gälla båda ritterna men jag är inte helt klar över om frågeställarna och de som svarar pratar om samma ställe :crazy:
Enkelt
Hur ser banan på Karolinerritten ut?
Hur ser banan på Billingeritten ut?
Är det samma bana?

Karolinerritten som tidigare gått på området runt Axevalla travbana har i år bytt till Kinnekullerittens banområde vad jag har förstått och det är Kinnekulle rittens område som ryttarna inte uppskattar! Den gammla banan på Karoliner brukar vara bra med undantag för vissa blöthål uppe på Billingen.

Billingeritten kom nog in i denna tråd helt av misstag!

Eller är vi alla tok förvirrande här inne???? :confused:

Överteknisk har vart en använd term för karolinerrittens nya tävlingsplats/bana på kinekulle området.. Men vet vet kanske är de helt nydraget över evigt gröna ängar? :angel:

Kommentarerna om dålig bana är väl om Karolinerritten, om jag fattat rätt.

Jag har hört att underlaget på både Kinnekulleritten och Karolinerritten är dåligt, tyvärr. Jag ingen egen erfarenhet och hade som sagt tänkt att rida Karoliner men känner mig nu mycket tveksam.

Senast ändrad av en moderator:

Är det inte bäst att vi håller oss till Karoliner/Kinekulle frågor här och Billingeritt´s frågor i "Billingeritten" tråden. Så iallafall någon vet vad som menas ;).

Överteknisk var ett rätt så bra uttryck för Karolinerrittens nya bana.

/Linnea

Banan som utgår från Axevalla travbana dvs Karolinerrittens utgångspunkt 2006 och tidigare upplevde jag som lätt när jag red den (120km)

Det är banan som går på kinekulle. Kinekulleritten och årets Karolinerritt´s bana som är överteknisk.

Så har jag uppfattat det. Eller är jag oxå fullständigt förvirrad :crazy:.

/Linnea

Senast ändrad:

Lite KL
Tack för klargörande jag blev förvirrad när Billinge nämndes. Jag håller gärna Billinge frågor i tråden om Billingeritten men började undra om frågorna och svaren hamnade här istället.

Karolinerritten som tidigare gått på området runt Axevalla travbana har i år bytt till Kinnekullerittens banområde vad jag har förstått och det är Kinnekulle rittens område som ryttarna inte uppskattar! Den gammla banan på Karoliner brukar vara bra med undantag för vissa blöthål uppe på Billingen.

Billingeritten kom nog in i denna tråd helt av misstag!

Eller är vi alla tok förvirrande här inne???? :confused:

Så har fattar jag också det!! Jag har aldrig ridit Kinnekulle (som då blir årets bana på Karolinerrritten) själv men vad jag har hört från 2 ryttare är det Sveriges vackraste bana!!!! Samt den som påminner om banorna ifall man skulle rida i USA.....

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 017
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
861
Senast: Görel
·
Samhälle Hittade att fastighetsnära insamling är det alla kommuner ska jobba för och ska finnas på plats 2027. Hur långt har eran kommun kommit...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
1 275
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 006
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar