Karlslund S och Karlslund bomlös 2

Gry

Trådstartare
Vad tycker vi om dem? Har googlat och sökt men inte hittat så mkt om dem. Är S-sadeln takformad mkt? Positivt? Negativt?

Kommer förstås anlita sadelprovare men red i en S- sadel resp den bomlösa i helgen och de var helt gudomliga båda två.

Jag har en kontakt 2 och min rumpa/höfter är mycket nöjda. Den ligger helt ok på min ponny med besvärlig rygg och bra på Islänningen. Islänningen har inga spänningar i ryggen sen jag bytte. Dock glider den, som alla andra sadlar jag provat, någon cm i sidled på islänningen när vi travar på volt. Men aldrig mer än så trots kraftig skyggning/kast runt ute. Har bytt sadelgjord till ELT så hoppas det hjälper.

Har aldrig sett S-modellen i verkligheten men skulle vilja testa den eller C-modellen.

Tusen tack!

Min kompis köpte en c precis. När hon tittade sa försäljaren " den är så takformad att jag vet inte vad för ngn stavkars häst den skulle kunna ligga på. Stackars en sån häst. Precis som om islänningar ser ut så"' :D Den passade perfekt till hennes hästs takås till rygg. (Fö fantastisk häst) Så takformad är C- modellen. Fantastiskt skön! Helt underbar.

Tack för ditt svar :)

Jag har en Kontakt2 som jag är rätt nöjd med. Nackdelen är att man sitter brett, fördelen är att den är kort och jag tycker jag hamnar i bra sits automatiskt i den. Den ligger dock inte stilla på rund rygg utan gelpad, åtminstone inte på min häst, där kanar den lätt i sidled, dock inte fram/bak.

• Gilla
Reactions: Gry

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 239
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 830
Senast: geting
·
Ridning Finns det fler återfallsryttare här som efter paus önskar ta upp/har tagit upp ridningen igen på "äldre dar"? Jag red mycket tills jag...
2
Svar
20
· Visningar
2 291
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 076
Senast: lillamy73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur