Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag har en kontakt 2 och min rumpa/höfter är mycket nöjda. Den ligger helt ok på min ponny med besvärlig rygg och bra på Islänningen. Islänningen har inga spänningar i ryggen sen jag bytte. Dock glider den, som alla andra sadlar jag provat, någon cm i sidled på islänningen när vi travar på volt. Men aldrig mer än så trots kraftig skyggning/kast runt ute. Har bytt sadelgjord till ELT så hoppas det hjälper.
Har aldrig sett S-modellen i verkligheten men skulle vilja testa den eller C-modellen.
Min kompis köpte en c precis. När hon tittade sa försäljaren " den är så takformad att jag vet inte vad för ngn stavkars häst den skulle kunna ligga på. Stackars en sån häst. Precis som om islänningar ser ut så"' Den passade perfekt till hennes hästs takås till rygg. (Fö fantastisk häst) Så takformad är C- modellen. Fantastiskt skön! Helt underbar.
Jag har en Kontakt2 som jag är rätt nöjd med. Nackdelen är att man sitter brett, fördelen är att den är kort och jag tycker jag hamnar i bra sits automatiskt i den. Den ligger dock inte stilla på rund rygg utan gelpad, åtminstone inte på min häst, där kanar den lätt i sidled, dock inte fram/bak.
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.