Karleds problem, eller mugg...

P

Plogflickan

Såg i går att min pålle hade börjat fått skorv i karlederna, är det flera som fått detta problem med sina pållar? Han går ute dygnet runt, bara in och äter, morgon och kväll. Vad gör ni åt dessa problem? Kom med tips !!

jag har inga problem just nu (har inte haft på länge).Det kan vara foder relaterat,infektion ?! Tvätta med grönsåpa.torka med handduk, smörj in karleden med zinkpasta(salva) eller silion .Bägge salvorna finns på apoteket eller där dom har barnartiklar.

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
937
Senast: Fiorano
·
Hästvård Min häst fick svår mugg som tog nästan 8 månader att läka ut helt (flertalet antibiotikabehandlingar invärtes och utvärtes). Detta...
Svar
0
· Visningar
595
Hästvård Vi har en ponny som visade hälta när den togs in från hagen. Ställdes på box ett par dagar och visade ingen hälta när vi tog ut den. På...
Svar
5
· Visningar
999
Senast: Freazer
·
Hästhantering Jag behöver lite tips för att slimma en knubbig ponny! Nu är det så att ponnyn i stallet är på tok för det, nästan en 9:a på hullskalan...
2
Svar
30
· Visningar
1 945

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hur får man barn att leka hemma?
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023