Sv: Karensregler för naturmedel
STC informerar inte speciellt om ändringar. Det är upp till tränaren/ryttaren att hålla reda på. T.ex tror jag Hippotrim har fått ändrad karenstid från 14 dagar till 96 timmar (enligt senaste listan).
Men jag har full förståelse för att det kan vara svårt att hänga med i förändringarna, även om informationen finns tillgänglig för alla. Förändringar skrivs med kursiv stil, det är det man får titta efter, listan uppdateras ganska frekvent. Det jag skriver, om t.ex. glukosamin är mina egna tolkningar.
Jättebra lundsbo att du frågar STC. Intressant att se vad de svarar.
md5krist skrev:Men jag tycker att det i så fall borde skrivits ut tydligare som ett exempel eftersom det är ett väldigt vanligt preparat bland tävlingshästar. Dessutom borde man ha hört talas om en sådan ändring tycker jag, det påverkar ju ganska många...
Någon som har hört något om en sådan förändring och vet helt säkert hur det förhåller sig med glukosaminet?
STC informerar inte speciellt om ändringar. Det är upp till tränaren/ryttaren att hålla reda på. T.ex tror jag Hippotrim har fått ändrad karenstid från 14 dagar till 96 timmar (enligt senaste listan).
Men jag har full förståelse för att det kan vara svårt att hänga med i förändringarna, även om informationen finns tillgänglig för alla. Förändringar skrivs med kursiv stil, det är det man får titta efter, listan uppdateras ganska frekvent. Det jag skriver, om t.ex. glukosamin är mina egna tolkningar.
Jättebra lundsbo att du frågar STC. Intressant att se vad de svarar.