Hoppa dagen innan tävling

Emilia090807

Trådstartare
Hej, På lördag ska jag hoppa lite själv inför söndagens tävling. Då ja inte har tid nån annan dag. Hur skulle ni hoppa? Man vill ju inte att hästen ska bli helt trött såklart 😅 Tävlar två klasser också. 100cm och 110cm!
Vet att det är olika från häst till häst med hur skulle DU hoppa!??☺️

Jag hade, för många år sedan, en tävlinghäst som alltid gick bättre andra dagen på tvådagarsträningar, så min tränare rekommenderade mig att gymnastikhoppa den lite lätt dagen före tävling, t.ex låta den rulla igenom en studsserie några gånger.

Liknande trådar

Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av... 2
Svar
36
· Visningar
2 888
Senast: Badger
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
680
Senast: MiniLi
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
510
Senast: Ramona
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 180
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka