Karensdagar hit och karensdagar dit...

trazel

Trådstartare
Jag är sjuk. Jag kommer inte kunna vara föräldraledig (dvs inte kunna ta hand om våra barn) i morgon.

Normalt sett är vi hemma båda föräldrarna på måndagar (tar FP på ett barn var), och sedan jobbar jag tisdag-fredag, alltså 80% av min heltidsanställning.

Hur funkar det nu? Jag kommer med stor sannorlikhet inte kunna jobba tisdag heller. Blir det en karensdag hos FK (som är totalt onödig att ta ut) och sedan en karensdag på jobbet? Eller kan jag sjukanmäla mig till jobbet imorgon och få karensdagen då jag egentligen skulle ha varit föräldraledig?

Liknande trådar

Skola & Jobb Vi fick igår reda på att arbetsgivaren lagt en utbildning/föreläsning närapå en heldag en söndag i oktober. (Vi jobbar korta helgpass på...
Svar
16
· Visningar
1 306
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 594
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 129
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 596
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar