Kapselgarderob?

Har funderat på hur mycket kläder som är "lagom". 🙄
Hur många par byxor, tröjor mm "behöver" man egentligen för att klara sig mellan tvättdagarna?

Jag har fått för mig att jag bara kan ha vissa kläder max 2 dagar i rad annars tittar folk snett på mig.
Så hur många dagar i rad kan ni tänka er ha en kofta eller samma par byxor tex?
 
Jag har inte precis en kapselgarderob (har inte hört begreppet innan, så utgår från startinlägget). Men jag har en ganska sparsam garderob. Efter en lång rensningsresa och lite annat, har jag mina kläder i låga Smart store-plastbackar med lock (ytterkläder har jag i en högre. Skor förvaras i ett överskåp.). Jag har en låda för byxor, en för klänningar/kjolar, en för arbetskläder, en för tröjor, en för tjocktröjor, en för jumpsuits och skjortor, en för underkläder och strumpor. Jag har kläder som jag använder regelbundet. En del är förstås beroende på säsong (som ytterplagg, tex), men sånt som inte sitter bra eller som jag inte trivs med längre rensas ut regelbundet. Nu är det ett litet tag sen, men ändå. Det är faktiskt riktigt skönt! Jag brukar annars använda mina kläder tills de är utslitna, då byts de ut. Lite begränsas mängden kläder förstås av min typ av klädförvaring, men just nu är det inte fullt och det finns till och med en tom låg och en tom hög låda till övers.

Gällande skor så har jag just nu: träningsskor till gymmet, löparskor (kommer nog att få bli jobbskor i vinter, de är nog egentligen slut som löparskor..var tidigare gymskor men sulan har stelnat lite..), ett par ofodrade och ett par vinterfodrade Dr Martens, några par klackskor för sommar (tror att det är fyra par, varav ett par ska säljas pga storleken). På jobbet står ett par sandaler som inte räknas eftersom jag fått dem av jobbet och de används bara på jobbet. Jag tycker att mina höga, oxblodsröda Dr Martens passar till det mesta förutom en del klänningar och shorts - de är sjukt snygga till min svarta tajta kjol!
 
Har funderat på hur mycket kläder som är "lagom". 🙄
Hur många par byxor, tröjor mm "behöver" man egentligen för att klara sig mellan tvättdagarna?

Jag har fått för mig att jag bara kan ha vissa kläder max 2 dagar i rad annars tittar folk snett på mig.
Så hur många dagar i rad kan ni tänka er ha en kofta eller samma par byxor tex?
Jag har mina kläder tills de är fläckiga eller luktar illa. Men för dens skull har jag inte alltid samma kläder flera dagar i rad, utan byter efter tillfälle, smak, väder. Förvarar de flesta av mina kläder framme på klädstång så det känns heller inte som att jag lägger in smutsiga kläder om jag hänger tillbaka dem efter en användning, utan de kan luftas där tills jag är sugen på dem igen.

Fast med det sagt så har jag typ bara svarta eller mörblå polotröjor och svarta jeans på vintern. Kanske nån grå tröja ibland. Livar upp det med olika skor, accessoarer mm
 
Ser inte riktigt poängen med en kapselgarderob om det inte är så att man bor väldigt litet för att spara på utrymme.
Däremot försöker jag tänka ur dels användningssynpunkt och miljösynpunkt.
Ja det bästa vore väl att aldrig köpa nånting men hur kul är det?
Och då köper jag ändå väldigt sällan nytt utan oftast bara vid behov. Så jag förstår faktiskt inte vartifrån alla kläder kommit.

Tycker mer det låter lite stressigt att ”nu ska jag minsann matcha alla plagg och ha kapselgarderob”
Sen om det råkar bli så är annan sak men som mål och då är nog risken att det blir en hel del nyköp.
 
Är det någon här som kör på kapselgarderob eller liknande?

Alltså att ha en begränsad mängd plagg i garderoben, som man verkligen använder, som passar ihop med varann och som har en bestämd färgskala?
Detta är vad jag googlat mig fram till att det innebär ungefär.

Jag har länge funderat på varför jag inte får till min klädstil riktigt och har en massa plagg jag aldrig använder i garderoben.

Jag har förstås hört hundra gånger att det handlar om outfits och att kläder och accessoarer ska passa ihop, men har aldrig riktigt tagit in det... så det har liksom blivit att jag haft t ex en jättefin klänning, men som jag inte kostat på mig att köpa passande skor till = inte lika fin klänning när skorna inte passar till.

Nu har jag tänkt att jag typ ska börja på ny kula i min garderob! Är pepp nu!
Har kostat på mig en jättefin ny jacka och så har jag skänkt bort bl a fem jackor jag inte använder/som inte passar.
Rensningen ska fortsätta!

Hoppas någon vill dela med sig av sina garderobstankar! Även ni som inte har såhär förstås, hur gör ni?
Passar era kläder ihop? Hjälp.

Jag gillar kläder och jag är både rätt ombytlig och tycker om att mixa och byta stilar.

Jag har en hel del rätt klassiska plagg som går att blanda med trendiga plagg, plagg som liksom representerar min personlighet på olika sätt etc.
Jag har blivit lite bättre på att låta bli att shoppa så himla mkt. Kanske ålder i kombination med att flytta ut i ingenstans. Har också gjort mig av med mycket kläder då jag flyttat.

Men jag gillar kläder, skor, väskor etc och kommer nog aldrig landa i en garderob med ett fåtal liknande plagg.
Jag upplever ju att det blir roligare ju mer man har att välja på typ. Lättare att låta kreativiteten flöd om man inte begränsas av utbudet/stilen/färgerna/etc. Jag skulle inte se kapselgarderob som en lättnad, utan mer begränsande.
 
Ser inte riktigt poängen med en kapselgarderob om det inte är så att man bor väldigt litet för att spara på utrymme.
Däremot försöker jag tänka ur dels användningssynpunkt och miljösynpunkt.
Ja det bästa vore väl att aldrig köpa nånting men hur kul är det?
Och då köper jag ändå väldigt sällan nytt utan oftast bara vid behov. Så jag förstår faktiskt inte vartifrån alla kläder kommit.

Tycker mer det låter lite stressigt att ”nu ska jag minsann matcha alla plagg och ha kapselgarderob”
Sen om det råkar bli så är annan sak men som mål och då är nog risken att det blir en hel del nyköp.
För mig minskar det stressen både gällande klädinköp (köper bara det som behövs) och när de ska användas (behöver inte tänka, allt ser bra ut ihop), bor stort så det är inte en fråga alls för mig.
 
Snygga :) och de passar ju till allt ser det ut som.

Jag har ett par knähöga Pandora och de är något av det skönaste jag vet! Mjuka och följsamma,
Låter ju toppen :). Ser gärna bild på kängorna, tycker just skor känns lite knepigt hur man ska tänka där...



Jo absolut! Det är ju så! Såhär ser de ut :). Min färg, men lite ljusa för att vara outdoorbyxor, men hoppas det ska gå bra :)

Åh, tack för tipset om Gudrun Sjödén! Googlade och hittade ju massor jag gillade!
I första hand är det siluetten jag gillar har jag kommit fram till! Gillar det här med långa tunikor, kappor, klänningar och så vida byxor. Tycker det känns så kvinnligt!
Sen i andra hand kommer färgen :), fast den är absolut viktig den också.

Förut trodde jag att det var bara knallfärgerna jag gillade med Isadoras stil, men kom fram till ovanstående sen.
Egentligen vill jag nog ha en liiite mer hmm... varmare? färgskala. Tror som sagt mina färger är rosa, grått, turkost och mörkblått, men sen kanske jag även kommer att ha mörklila, orange och mörkgrönt kvar... Men det känns ändå som de färgerna också går i samma skala?
Rosa känner jag går från knallig rosa iofs till mörkrosa och samma med turkos, men de andra är mörkare.

Jag har samma byxor och i samma färg och lovar att de tål att bli rejält skitiga! Har klafsat i gyttja och vadat genom vattendrag med dem flera gånger och de ser ut som nya efter tvätt. :up:

Egentligen tycker jag inte att du behöver utesluta färger du gillar enbart för en kapselgarderobs skull men att börja i någon ände är inte dumt. Gillade du Gudrun Sjödéns stil med lite vidd på kläderna så kanske Hangmatta kan vara något också? Mindre färg och modellerna är inte lika kreativt stylade som hos Gudrun Sjödén men det finns lite liknande plagg som vida byxor, tunikor och klänningar.
 
Alltså min lägenhet heter ju i folkmun ”lägenhetsgarderoben”. 😅😅
Men not so much en kapselgarderob. Tänk 100 olika färger och mönster, paljetter, svandun, hattar, flor, kläder som konst på väggarna, skor i bokhyllor...

Ja, det har jag förstått! Verkar häftigt och kul, men har du nån koll på hur mycket kläder du har? 😮 Hur mycket av dem använder du?
Filmklipp låter kul!
Jag har ett par skor som jag ska välja att se som konstverk istället för skor, jag kan inte gå i dem, men de är ju så fina 😍.

Vad jag märkt är att jag har behövt bli ganska hård med mig själv vad gäller att köpa saker jag tycker är snygga bara för att de är snygga.

Om plagget går sönder, kommer jag tycka det är värt att laga?

Med det sagt så är jag väldigt stilmedveten och intresserad av att presentera mig själv i bästa ljus. Och det går faktiskt riktigt bra, om jag får säga det själv.

Men precis, ibland är det lätt att falla för nåt som är snyggt, men så kommer man hem och har man noll plagg som passar till... 🤦‍♀️.

Det där är ju också en bra grej - gillar jag det så mycket att jag hade lagat det om det pajar?
Jag har (hade?) t ex en jacka där det saknas knappar (dekorknappar, som ska synas och ser fult ut utan) och där jag lääääääänge, i åratal tänkt att jag ska sy dit nya knappar, men hände aldrig. Så uppenbarligen tyckte jag inte det var värt...?

Det vore jättekul att se bild/er på dig och/eller din stil :).


Har funderat på hur mycket kläder som är "lagom". 🙄
Hur många par byxor, tröjor mm "behöver" man egentligen för att klara sig mellan tvättdagarna?

Jag har fått för mig att jag bara kan ha vissa kläder max 2 dagar i rad annars tittar folk snett på mig.
Så hur många dagar i rad kan ni tänka er ha en kofta eller samma par byxor tex?

Eftersom jag har jobbkläder (asså alla har samma, arbgivarens kläder) på jobbet och nuförtiden sällan är ute på nåt så blir det sällan jag använder samma egna kläder i flera dar. Så är kläderna inte smutsiga använder jag dem vid flera tillfällen efter varann tills de behöver tvättas.

Jag tycker att mina höga, oxblodsröda Dr Martens passar till det mesta förutom en del klänningar och shorts - de är sjukt snygga till min svarta tajta kjol!

👍Ja, sådär ungefär tänker jag också att det måste få bli. Ett eller två par skor som passar till nästan allt, men sen även att vissa plagg/outfits får ha sina egna skor.

Jag har mina kläder tills de är fläckiga eller luktar illa. Men för dens skull har jag inte alltid samma kläder flera dagar i rad, utan byter efter tillfälle, smak, väder. Förvarar de flesta av mina kläder framme på klädstång så det känns heller inte som att jag lägger in smutsiga kläder om jag hänger tillbaka dem efter en användning, utan de kan luftas där tills jag är sugen på dem igen.

Fast med det sagt så har jag typ bara svarta eller mörblå polotröjor och svarta jeans på vintern. Kanske nån grå tröja ibland. Livar upp det med olika skor, accessoarer mm

Åh, ja det där ska jag bli bättre på. Jag har ju garderob, men har krokar på insidan av badrumsdörren också där jag hänger kläder som är "mittemellan" liksom. Men behöver bli bättre på att verkligen hänga dem där, så de inte hamnar på golvet och behöver tvättas i onödan.

Åh, ja det där med accessoarer är också en såndär grej som jag hört hundra ggr, men aldrig riktigt tagit in. Att samma plagg kan kläs upp alt ner och då blir mer användbart mha accessoarer.

Ser inte riktigt poängen med en kapselgarderob om det inte är så att man bor väldigt litet för att spara på utrymme.
Däremot försöker jag tänka ur dels användningssynpunkt och miljösynpunkt.
Ja det bästa vore väl att aldrig köpa nånting men hur kul är det?
Och då köper jag ändå väldigt sällan nytt utan oftast bara vid behov. Så jag förstår faktiskt inte vartifrån alla kläder kommit.

Tycker mer det låter lite stressigt att ”nu ska jag minsann matcha alla plagg och ha kapselgarderob”
Sen om det råkar bli så är annan sak men som mål och då är nog risken att det blir en hel del nyköp.

Tänkvärt!

Jag bor litet, vilket väl spelar in lite för att jag inte vill ha för mkt kläder. Men, det jag främst inte vill, är som nu att här hänger kläder som jag aldrig använder. Hade jag använt allt så visst, finns det hjärterum så finns det stjärterum...

Det här året ut iallafall har jag köpstopp (jacka o byxor =julklappar/födelsedagspresenter) och har inte tänkt köpa mycket nytt sen heller, men en del sånt som jag kommit på under året att jag behöver.
Men, det känns ju lite som om vi tänker lika ändå.
För visst, jag landar väl också nånstans i att jag kommer ju _inte_ att sälja/skänka bort mina älsklingsplagg nu bara för att de inte passar ihop med allt annat.
Jag tänker lite att en del outfits kan få vara fristående liksom. Men isf vill jag t ex kosta på mig ett par skor som kanske då bara passar till en klänning t ex, men då är det så. Tänker att om jag inte köper massa billiga kläder hela tiden bara för de är fina och så gör de snabba besök bara i min garderob, så har jag råd med ett fåtal bra, långlivade plagg istället.

Jag gillar kläder och jag är både rätt ombytlig och tycker om att mixa och byta stilar.

Jag har en hel del rätt klassiska plagg som går att blanda med trendiga plagg, plagg som liksom representerar min personlighet på olika sätt etc.
Jag har blivit lite bättre på att låta bli att shoppa så himla mkt. Kanske ålder i kombination med att flytta ut i ingenstans. Har också gjort mig av med mycket kläder då jag flyttat.

Men jag gillar kläder, skor, väskor etc och kommer nog aldrig landa i en garderob med ett fåtal liknande plagg.
Jag upplever ju att det blir roligare ju mer man har att välja på typ. Lättare att låta kreativiteten flöd om man inte begränsas av utbudet/stilen/färgerna/etc. Jag skulle inte se kapselgarderob som en lättnad, utan mer begränsande.

Tänkvärt.
Jag känner mig också ombytlig, men som sagt känns som det är väl spretigt i min garderob, så jag får inte ihop några snygga outfits.

Jag har ett par knähöga Pandora och de är något av det skönaste jag vet! Mjuka och följsamma,


Jag har samma byxor och i samma färg och lovar att de tål att bli rejält skitiga! Har klafsat i gyttja och vadat genom vattendrag med dem flera gånger och de ser ut som nya efter tvätt. :up:

Egentligen tycker jag inte att du behöver utesluta färger du gillar enbart för en kapselgarderobs skull men att börja i någon ände är inte dumt. Gillade du Gudrun Sjödéns stil med lite vidd på kläderna så kanske Hangmatta kan vara något också? Mindre färg och modellerna är inte lika kreativt stylade som hos Gudrun Sjödén men det finns lite liknande plagg som vida byxor, tunikor och klänningar.

👍 Ska googla Pandora.

Åh, men toppen!!

Nej, men precis... känns som om jag landar nånstans där, som jag skrev ovan. Att jag vill ju inte och tänker inte göra mig av med sånt jag gillar, bara för att det inte passar in i det här konceptet som jag vill pröva på. Men, därmed sagt så vill jag bli bättre på att sätta ihop outfits mha det jag har plus kanske en del nyköp av bra, hållbara plagg.

Som jag skrev igår så höll jag då på att prova mig igenom min garderob och kombinera olika plagg och tja, ibland kändes det bra och att jag var Gudrun Sjödén-stilen på spåren 👊, men sen ibland kände jag bara att nej, alltså varför har jag ens de här plaggen i min garderob? 🤦‍♀️

Tack för tips, ska kolla upp Hangmatta.

Förresten, var hittar man skor av god kvalitet? De dyra/bättre skor jag köpt hittills är bara löparskor.
Jag gillar de här! Men känns som om de kanske inte är jättehållbara...? Hade gärna haft liknande (tror jag)=
Gick igenom gamla foton igår och kollade på ett par kängor jag hade tidigare som jag gillade men dom tyvärr gick sönder... Har ett par liknande nu, fast inte riktigt lika fina och så är de hårda och obekväma att gå längre sträckor i...
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20201004-202442_Samsung Internet.webp
    Screenshot_20201004-202442_Samsung Internet.webp
    51,3 KB · Visningar: 44
Åh jag känner igen mig. Jag kan komma hem med en fin tröja men så inser jag att jag inte har något vettigt att ha till?!

Just nu är jag väldigt sugen på att fixa med garderoben, men det kan nog delvis förklaras med att jag är föräldraledig och gått runt i typ mjukisbyxor i ett år :crazy: Tar på mig jeans ibland för att känna mig glad :idea:

men jag börjar jobba igen om knappt 3 månader så då vill jag ha lite vettiga kläder!
Jag tror nog inte jag helt förstår hur andras garderober ser ut.

Finns inte en enda tröja jag inte kan ha till jeans eller svarta byxor. Jag vet inte hur den tröjan skulle se ut egentligen. Och jag äger ju inga andra byxor än jeans och något par kostymbyxor.

Kn:

Sedan att jag bara har ett par tre stycken som är snygga till kjol är ju en annan sak, men inte ett problem egentligen.

Sedan har jag ju två par högklackade skor och jag kan inte föreställa mig hur den kjol eller klänning skulle se ut som inte skulle kunna gå till endera paret. ett par svarta och ett par plommonfärgade.

Men jag tror inte jag skulle kunna satsa på kapselgarderob eftersom jag bara köper kläder jag tycker mycket om och inte skulle vilja låta bli att köpa ett plagg som jag tyckte mycket om för att det inte var tex rutigt. :D
 
Jag tycker idén med kapselgarderob är smart - ointresserad av kläder och mode, och skulle lätt kunna leva i uniform om det krävdes för att slippa engagera mig i att vara tillräckligt omatchad eller välmatchad eller vad man ska vara. Tycker Angela Merkel är klok som kör samma kostym rätt igenom - bara i olika färger. Supersmart ju!

Nu är jag lite för lat för att sätta mig och omatcha/matcha ihop saker i min garderob, så det blir att jag bara kör på med det gamla vanliga. Jeans och tröja (finns det tröjor som inte passar med jeans?). Ska jag vara tillsnofsad så kjol och kavaj. Det kommer man långt med.

Hängmatta.se har mycket haremsbyxor och liknande, mkt mjukiskänsla. Gillar du det @strawberrysylt så kör på det! :)
 
@strawberrysylt Såg att delar av texten jag skrev försvann. Pandora är modellen på kängorna från Ten Points som visades tidigare i tråden. De är verkligen superfina i kvaliteten för det priset, jag kommer förmodligen skaffa ett par lägre också. :)

Köpa nya kläder bara för sakens skull är ju inte särskilt meningsfullt, jag tror absolut på att använda dig av kläderna du har om du tycker om dem!
 
Jag har infört ett stopp på klädköp, försöker åtminstone, men allmänt för mig är kvalitet prio ett. Bra (natur)material, bra passform och vackra färger och delvis för stickat även vackra Fair Isle mönster. Det mesta utom byxor, som i de flesta fall är traditionella jeans, och skor är köpt second hand eller som jag själv gjort.

Sen tycker jag om att slita ut plagg till sista tråden nästan så bra kvalitet (håller länge) gör att jag känner att jag börjat få för mycket kläder.
 
Det här skulle ju jag verkligen behöva göra :angel: eller ja, jag gör väl egentligen redan detta - men jag har alla andra kläder kvar så garderoben är ju proppfull av kläder jag aldrig använder :meh:

...och det värsta är att jag har rensat!! Jag behöver fan tänka om helt känner jag. Tänka efter mer! Jag är dålig på att veta vad jag har för stil liksom... Just nu har jag typ 3 outfits jag växlar mellan, och känner mig skapligt tråkig eftersom jag inte kan variera mig mer.
 
Förresten, var hittar man skor av god kvalitet? De dyra/bättre skor jag köpt hittills är bara löparskor.
När det gäller herrskor som är något att ha finns det i princip bara engelska numera, men priset har stuckit upp så de är inte direkt billiga.
 
Jag kallar det kanske inte kapselgarderob, men överlag bär jag ganska neutrala färger och försöker hålla nere antalet plagg i garderoben. Det som är en utmaning för mig är:

1. Att plaggen ska matcha. Nu har jag exempelvis några fina kjolar, men inga koftor som är korta. Eftersom jag fryser på vinterhalvåret utan koftor och inte tycker att det är så fint med en lång/stor kofta till kjol så blir det att kjolarna bara ligger där. Jag behöver tänka igenom mina köp lite mer noggrant för att få ihop trevliga outfits av allt.

2. Jag lockas lätt av rea vilket gör att det jag skrev om i punkt ett blir ett problem. Jag köper fina plagg, men de passar inte ihop eftersom det inte är genomtänkt. Det blir också lätt att jag köper fler billiga plagg, i stället för ett dyrt som jag kanske egentligen behöver och skulle använda mer.

Så nu anstränger jag mig för att ha köpstopp på plagg som inte står på min inköpslista, och plagg som står på inköpslistan är basplagg som passar ihop med den övriga garderoben.
 
Har funderat på hur mycket kläder som är "lagom". 🙄
Hur många par byxor, tröjor mm "behöver" man egentligen för att klara sig mellan tvättdagarna?

Jag har fått för mig att jag bara kan ha vissa kläder max 2 dagar i rad annars tittar folk snett på mig.
Så hur många dagar i rad kan ni tänka er ha en kofta eller samma par byxor tex?
Inte ens två dagar i rad vågar jag mig på på jobbet. Men jag tvekar inte en sekund om att låta toppen vila en dag och åka på igen nästa dag..

Det är ju ylle, det ska man inte tvätta det speciellt ofta. Tröjan under toppen däremot får ju bytas ofta.

Jeans har jag hur många dagar jag vill på rad, och kan byta av med kjol och ett par andra jeans. Sedan har jag dem igen, utan att ha tvättat dem, om de inte blev smutsiga.

(Tvättmaskinen står i huset så jag kan ju tvätta när jag vill så jag skulle kunna tvätta jeansen efter varje användning och bara ha ett par jeans och en kjol och tv undertoppar om jag ville men.)

Hemma kan jag ha samma en vecka om jag inte varit stressad, inbillar mig att jag inte brukar börja lukta så mycket om jag inte stressar. Äger ingenting mjukis eller så utan har samma typ av kläder hemma och på jobbet.

(om jag inte trodde att kollegorna skulle märka samma kläder två dagar i rad skulle jag inte bry mig alls. Själv ser jag nog inte om någon har samma kläder två dagar i rad, eller en vecka.)
 
Senast ändrad:
Jag tror nog inte jag helt förstår hur andras garderober ser ut.

Finns inte en enda tröja jag inte kan ha till jeans eller svarta byxor. Jag vet inte hur den tröjan skulle se ut egentligen. Och jag äger ju inga andra byxor än jeans och något par kostymbyxor.

Kn:

Sedan att jag bara har ett par tre stycken som är snygga till kjol är ju en annan sak, men inte ett problem egentligen.

Sedan har jag ju två par högklackade skor och jag kan inte föreställa mig hur den kjol eller klänning skulle se ut som inte skulle kunna gå till endera paret. ett par svarta och ett par plommonfärgade.

Men jag tror inte jag skulle kunna satsa på kapselgarderob eftersom jag bara köper kläder jag tycker mycket om och inte skulle vilja låta bli att köpa ett plagg som jag tyckte mycket om för att det inte var tex rutigt. :D

Det är nog mest känslan av att inte ha genomtänkta outfits som stör mig, tror jag. Utan mer att ta ett par byxor och en tröja och ja, det får väl bli såhär då. Och sen kommer jag ut till hallen och ska ta på skor och känner bara näääee här finns inga skor som passar bra till :p
 

Liknande trådar

Relationer Orkar inte gömma mig bakom ett anonymt nick... Hur säger man till sin sambo att hans klädstil suger utan att låta som en elak kärring...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
33 366
Senast: _Taggis_
·
Äldre Jag har inte varit på speciellt många begravningar i mitt liv, och det var länge sen sist. Nu är det dags igen, och jag tror att det är...
2
Svar
36
· Visningar
8 884
Äldre Det börjar bli dags för vårstädning, och efter en titt i alla utrymmen blir jag mer eller mindre gråtfärdig innan jag ens börjat...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 949
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Födda -21
  • Wobbi stövlar

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp