Kap Verde?

aemaria

Trådstartare
Något som varit där och kan berätta om sina erfarenheter? Bra eller mindre bra? Finns det något genuint eller är det bara turistkomplexkänsla över landet? Åkte ni charter eller bokade själva? Tänker främst på ön Sal som verkar mest tillgänglig från Sverige...

Hej!

Jag har varit där. Beroend epå var man är är det lite olika mycket turist. Vi var på ön Boa Vista och bodde strax utanför Sal Rey på ett italienskt hotell. Vi blev dumpade av reseledarna redan på flygplatsen, hade välkomstträff dagen efter och var sedan lämnade åt vårt öde. :-). Det är nog det minst turistiga stället jag varit på, faktiskt. Men så bodde inte vi vid den stora stranden- den låg på andra sidan Sal Rey, där var det nog mer barnvänlligt skulle jag tro.

Vi åkte med Fritidsresor. Vi tog en utflykt till grannön med vulkan, med ett litet flygplan. Mycket spännande flygtur även om vulkanön var lite av en besvikelse- jag hade velat gå på vulkanen, men det var mest åka buss. :-(.

/Lavinia, som gillade stämningen, det var så skönt oturistigt.

@Lavinia jag har hört att det blåser helt okristligt där hela tiden? Vill också åka dit men drar mig för att åka nånstans där det blåser konstant...

Liknande trådar

Kultur Jag har sedan en tid tillbaka börjat lyssna på poddar, främst i bilen men även någon gång hemma när jag städar eller liknande. Har...
Svar
15
· Visningar
825
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 970
Senast: Squie
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 443
Senast: Amha
·
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
586
Senast: Myzan87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama