Kaoset del 2

Kommer troligen radera även denna.
Bara skönt att skriva av sig!

Veckan har varit kaos, har druckit under veckan på vardagar, inte okej.

Igår så hade vi försenad födelsedagsmiddag för mig plus en vän som fyller år..

Blev pruttfull, gick hem.
Sen kom två vänner förbi och vi drog ut på krogen.
Hånglade med säkert 5 personer och tog hem en 22 åring.

Jag fattar ju själv hur destruktivt detta är.
Har lite kontakt med S som jag dejtade förra året, ang AAmöte.
Han ska dit ikväll, jag har dock druckit och känner mig jävligt skör.

Jag tror du behöver passivitetsträna. 😉 Lite med glimten i ögat och lite allvar. Om det är när du har tråkigt som du vill dricka så måste du ”lära” dig att ha tråkigt.

Jag vet :D är fruktansvärt dålig på att ha tråkigt. Det liksom kryper i hela kroppen, känner mig ensammast i världen osv osv :o
Jag tänker lite detsamma. Du måste nog försöka hitta intressen som du kan utföra i lugn och ro hemma. Något du tycker är kul, och som håller dig lite lagom sysselsatt, men som ändå låter dig vila och återhämta dig :) !

Jag tänker lite detsamma. Du måste nog försöka hitta intressen som du kan utföra i lugn och ro hemma. Något du tycker är kul, och som håller dig lite lagom sysselsatt, men som ändå låter dig vila och återhämta dig :) !

Ja, jag har tänkt den tanken med.
Men vet inte riktigt vad det skulle vara, är inte intresserad av så mycket 🙈 började ju virka mormorsrutor, sen tog garnet slut överallt, men borde väl återuppta det kanske...

Ja, jag har tänkt den tanken med.
Men vet inte riktigt vad det skulle vara, är inte intresserad av så mycket 🙈 började ju virka mormorsrutor, sen tog garnet slut överallt, men borde väl återuppta det kanske...
Virka amigurumis! Mycket roligare än mormorsrutor. Eller sticka! Eller läsa! 😁

Rita eller pärla kanske? Eller diamant tavla?

Diamanttavla såg ju helt okej ut, vet bara inte vad jag skulle göra av grejerna sen...
Varit sugen på börja brodera kom jag på, men har jättesvårt att just komma till skott (jag har alltså tänkt detta i flera år 😏 )

Vet inte om det är något som kan hjälpa, men jag hänger på discordservrar för mina mer stillasittande intressen. Då blir jag lite peppad och social även om jag bara sitter hemma och spelar piano för att jag inte orkar nåt annat.

Baksidan är väl när jag känner mig deppig och det känns som alla andra på servern är bättre/orkar mer/har mer tid än mig, men de hjärnspökena kan jag hålla stången för att ta del av det peppande och sociala:p

Vet inte om det är något som kan hjälpa, men jag hänger på discordservrar för mina mer stillasittande intressen. Då blir jag lite peppad och social även om jag bara sitter hemma och spelar piano för att jag inte orkar nåt annat.

Baksidan är väl när jag känner mig deppig och det känns som alla andra på servern är bättre/orkar mer/har mer tid än mig, men de hjärnspökena kan jag hålla stången för att ta del av det peppande och sociala:p

Hur funkar det? Känner du dom andra som är inne på kanalen?

Hur funkar det? Känner du dom andra som är inne på kanalen?
Bara en server som en kompis startade, de andra har jag bara lärt känna folk på! Jag letar upp små servrar med typ max 40-50 aktiva, om inte mindre, oftast genom att googla fram specifika aspekter av ett intresse. Pianoservern jag hänger på fick jag fram genom en reddit efter att ha sökt på "discord baroque piano music":laugh:

Håller med om att Discord kan vara riktigt bra för att ha någonstans att hänga och snacka lättsamt när man har orken, men det ska vara just små servrar som gärna är inriktat på något specifikt; de stora brukar mest bli kaosiga energitjuvar, i min erfarenhet.

Jag har ett par pyttesmå servrar med vänner, kan absolut rekommendera den metoden eftersom det är gratis och enkelt att starta en egen server. Vi snackar om allt möjligt som intresserar oss - spel, hästar, filmer/serier, musik, osv osv. Samtidigt kan jag tänka mig att Buke för många redan fyller den funktionen som Discord gör i mitt liv, så ja... det är nog inte för alla.

Diamanttavla såg ju helt okej ut, vet bara inte vad jag skulle göra av grejerna sen...
Varit sugen på börja brodera kom jag på, men har jättesvårt att just komma till skott (jag har alltså tänkt detta i flera år 😏 )

Att rita med akvarellapennor är roligt! Tar inte så stor plats när de är klara heller. Man kan lägga dem i en låda bara.

Är du alls intresserad av historia? Som vanligt vill jag slå ett slag för släktforskning :) ! Det är lätt att bli beroende, och det kan bli hur spännande som helst. Säg bara till om du vill ha tips på hur man kommer igång!

Kom till Azeroth :D
Det är gratis att spela World of Warcraft till lvl 20, och det blir snabbt en rolig hobby där man får betydelsefulla vänner :)

Håller med om att Discord kan vara riktigt bra för att ha någonstans att hänga och snacka lättsamt när man har orken, men det ska vara just små servrar som gärna är inriktat på något specifikt; de stora brukar mest bli kaosiga energitjuvar, i min erfarenhet.

Jag har ett par pyttesmå servrar med vänner, kan absolut rekommendera den metoden eftersom det är gratis och enkelt att starta en egen server. Vi snackar om allt möjligt som intresserar oss - spel, hästar, filmer/serier, musik, osv osv. Samtidigt kan jag tänka mig att Buke för många redan fyller den funktionen som Discord gör i mitt liv, så ja... det är nog inte för alla.

Kom till Azeroth :D
Det är gratis att spela World of Warcraft till lvl 20, och det blir snabbt en rolig hobby där man får betydelsefulla vänner :)

Krävs det dator till allt detta? 😅

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka