Kaoset del 2

Kommer troligen radera även denna.
Bara skönt att skriva av sig!

Veckan har varit kaos, har druckit under veckan på vardagar, inte okej.

Igår så hade vi försenad födelsedagsmiddag för mig plus en vän som fyller år..

Blev pruttfull, gick hem.
Sen kom två vänner förbi och vi drog ut på krogen.
Hånglade med säkert 5 personer och tog hem en 22 åring.

Jag fattar ju själv hur destruktivt detta är.
Har lite kontakt med S som jag dejtade förra året, ang AAmöte.
Han ska dit ikväll, jag har dock druckit och känner mig jävligt skör.

Tack!!
Om 11 dagar så är jag över mitt "rekord". Önskar så att jag kunde veta vad som utlöste återfallet förra gången, försökt luska men inte hittat nåt 😒
Förra gången tror jag inte du skulle ”försökt luska”. Tycker du är så himla mycket bättre i att analysera och ens försöka känna vad du känner och våga stirra känslorna i vitögat. Och på så sätt säkert också minska risken för återfall.

Men jag ser ju bara en pyttedel av dig och ditt liv på ett forum och är inte utbildad eller kunnig om sånt. 🤷‍♀️

Förra gången tror jag inte du skulle ”försökt luska”. Tycker du är så himla mycket bättre i att analysera och ens försöka känna vad du känner och våga stirra känslorna i vitögat. Och på så sätt säkert också minska risken för återfall.

Men jag ser ju bara en pyttedel av dig och ditt liv på ett forum och är inte utbildad eller kunnig om sånt. 🤷‍♀️

Det ligger nog nåt i det!
Jag gjorde det också mycket för min mammas skull, kände mig tvingad att regelbundet redovisa för hur länge jag varit nykter. Nu gör jag det för min egen skull ❤

Och förra gången kapade jag bara rätt av, jag hade liksom ingen plan för nånting. Nu har jag ju fått byggstenar för att kunna möta problem (som exempelvis förra helgen)
Det blir nog bra det här!

Tack!!
Om 11 dagar så är jag över mitt "rekord". Önskar så att jag kunde veta vad som utlöste återfallet förra gången, försökt luska men inte hittat nåt 😒
Jag (som läser tråden som ren amatör) tycker att det är stor skillnad på denna gång och förra.
Då "bara" slutade du dricka. Nu har du gjort en massa förändringar, både konkret och mentalt.
Tycker att du inte i första hand ska jämföra mot dagarna du gjorde förra gången, utan vad du åstadkommit under den tiden och hur du byggt nya möjligheter och stabilare grund för dig själv att behålla nykterheten.

Jag (som läser tråden som ren amatör) tycker att det är stor skillnad på denna gång och förra.
Då "bara" slutade du dricka. Nu har du gjort en massa förändringar, både konkret och mentalt.
Tycker att du inte i första hand ska jämföra mot dagarna du gjorde förra gången, utan vad du åstadkommit under den tiden och hur du byggt nya möjligheter och stabilare grund för dig själv att behålla nykterheten.

Kul att höra! 🤗
Nä jag jämför inte så seriöst, men tycker det är kul med dagar och jämförelser :D känner ju stor skillnad mot förra gången!

Suttit och läst igenom den här tråden nu. Bra att jag faktiskt inte raderade den!
Önskar att jag hade kvar mina gamla trådar med.

Saknar A rätt mycket :(
Önskar att han bara kunde sagt att mitt sällskap är mer värt och att han inte vill dricka/bruka saker för att få vara med mig!

Har övervägt att ta bort tråden, men det är så himla mycket bra skrivet och ni har ställt upp så mycket så det känns fel.
Tack iallafall :heart

Suttit och läst igenom den här tråden nu. Bra att jag faktiskt inte raderade den!
Önskar att jag hade kvar mina gamla trådar med.

Saknar A rätt mycket :(
Önskar att han bara kunde sagt att mitt sällskap är mer värt och att han inte vill dricka/bruka saker för att få vara med mig!

Det är ju för och nackdelen med att ha likasinnade vänner. När man fått ordning på saker finns det grogrund för stor förståelse och att kunna dela, men det är jobbigt när någon man bryr sig om inte tror på sig själv och ett liv utanför skiten. Tyvärr brukar bli någon begravningar också, eller flera.
Men liksom du nu lyckats finna din vilja och väg ur det måste han göra det för sig själv om det skall hålla. Det vet du ju, men ibland kan det vara skönt att höra det ändå. :heart

Det är ju för och nackdelen med att ha likasinnade vänner. När man fått ordning på saker finns det grogrund för stor förståelse och att kunna dela, men det är jobbigt när någon man bryr sig om inte tror på sig själv och ett liv utanför skiten. Tyvärr brukar bli någon begravningar också, eller flera.
Men liksom du nu lyckats finna din vilja och väg ur det måste han göra det för sig själv om det skall hålla. Det vet du ju, men ibland kan det vara skönt att höra det ändå. :heart

Ja precis. Jag vill ju pracka på honom hur bra det faktiskt är att vara helt nykter (men det gör jag givetvis inte)
Han kommer förhoppningsvis till insikt en vacker dag, annars tror jag det slutar illa :(

Vi har iallafall ingen kontakt nu, det är bra och nödvändigt! Det dyker väl förhoppningsvis upp nån som jag klickar lika bra med nångång 😅

Vi har iallafall ingen kontakt nu, det är bra och nödvändigt! Det dyker väl förhoppningsvis upp nån som jag klickar lika bra med nångång 😅

Absolut rätt för din skull! Ibland känner jag mig rätt misantropisk, men har man hittat en eller några riktigt fina människor så finns de ju bevisligen där ute. Något jag ofta tänker på är dock hur fantastiskt fina människor många med missbruksproblematik är, när de är nyktra. Ofta empatiska, inkännande, respektfulla, roliga och nyfikna med känsla för rätt och fel och en massa go och potential.
Jag har träffat människor via AA som säger att det är svårt för dem att dejta människor som inte haft någon slags allvarliga problem i sitt liv som de övervunnit, just för att det gett dem ett visst synsätt eller känslomässigt spektrum. Andra har sagt tvärt om, att de helst inte ens umgås med andra nyktra på fritiden. Personligen är jag en sån enstöring att det inte gör mig så mycket att det är svårt att klicka med andra, men jag tänker att det viktigaste är kanske att behålla tron på att de finns där ute, "dina människor" och bara väntar på att upptäckas även om det finns vissa geografiska utmaningar :) (verkliga och abstrakta, vissa människor har ju sidor man aldrig sett)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka