Kaoset del 2

Kommer troligen radera även denna.
Bara skönt att skriva av sig!

Veckan har varit kaos, har druckit under veckan på vardagar, inte okej.

Igår så hade vi försenad födelsedagsmiddag för mig plus en vän som fyller år..

Blev pruttfull, gick hem.
Sen kom två vänner förbi och vi drog ut på krogen.
Hånglade med säkert 5 personer och tog hem en 22 åring.

Jag fattar ju själv hur destruktivt detta är.
Har lite kontakt med S som jag dejtade förra året, ang AAmöte.
Han ska dit ikväll, jag har dock druckit och känner mig jävligt skör.

Exempel idag:
Sov drygt 8h, jobbat 8h. Hem och vila 1.30h, spinning/core totalt 1h.
Och nu ligger jag i sängen igen 🙃
Då hade jag också varit död 😅 När jag började äta kött var det för att jag jobbade 5 timmar och gick hem och la mig på soffan 2-3 timmar direkt efteråt för att vila.

Tanke om tröttheten: Vissa sover sämre kring fullmåne. Behöver inte märkas mer än trötthet på grund av sämre sömnkvalitet. Det finns studier på detta så inget humbug jag drar ur röven :)

Ja det har jag ju läst! Känns ju som att jag sovit lika bra som tidigare, men kvalitén kanske har varit sämre.

Terapeuten sa att jag kanske behöver mer återhämtning, att kroppen säger ifrån (som ni var inne på) vilket jag inte vill lyssna på :D
Eller ev infektion i kroppen, att det finns nåt där som inte kommer ut. Är ju sjuk extremt sällan...

Ska skriva upp mina dagar i en vecka så jag får se rent visuellt hur dom egentligen ser ut också.

Screenshot_20220318-195242_Sober Time.webp

Avbokade allt idag. Yoga och isvak.
Sovit 12 timmar, just ätit frukost och planen är nog en långpromenad på isvägen sen.

Det kröp lite i kroppen av att avboka yogan 😅 men känns samtidigt skönt med en dag helt utan måsten. Tror jag behöver det!

Sovit 12 timmar, just ätit frukost och planen är nog en långpromenad på isvägen sen.

Det kröp lite i kroppen av att avboka yogan 😅 men känns samtidigt skönt med en dag helt utan måsten. Tror jag behöver det!
Det finns ju online-yoga, om du känner att kroppen behöver det. Då behöver du ju inte passa någon tid, ta dig någonstans, osv utan kan göra det i din egen takt. Min online-yoga tog tyvärr slut (pga av att intresset inte var tillräckligt stort... :( ), men jag fick ett par andra tips av instruktören som jag ska kolla upp :) !

Det finns ju online-yoga, om du känner att kroppen behöver det. Då behöver du ju inte passa någon tid, ta dig någonstans, osv utan kan göra det i din egen takt. Min online-yoga tog tyvärr slut (pga av att intresset inte var tillräckligt stort... :( ), men jag fick ett par andra tips av instruktören som jag ska kolla upp :) !

Jag har försökt med sånt, men hemmaträning är inte min grej. Får absolut inte till det!

Efter min krasch när sambon dog insåg jag hur mycket hjärnan behöver de där dagarna utan några måsten för läkning. Det lär vara samma för dig efter en sån här livsförändring tänker jag.

Jag har försökt med sånt, men hemmaträning är inte min grej. Får absolut inte till det!
Jag tycker också att det är svårare, i alla fall om det inte är live, men jag tänkte kanske mest som komplement de dagar du tycker det är jobbigt att komma iväg men ÄNDÅ skulle vilja göra något med kroppen.... :)

Att planera att vara oplanerad är inte helt fel. Det svåra är att inte få försig att planera in saker då bara för att det är oplanerat.

Man behöver dagar när man näranog bara sitter och stirrar in i väggen med.

Offerkoftig helg. En helg jag vanligtvis skulle tagit till vinet för att jag känner mig så jävla ensam. Men jag klarade det, har bara slitit sönder mina stackars läppar.
Har skottat fram min altan från den sista snön och ett ton med bajspåsar, ska försöka masa mig ut på en promenad snart.

Tog mig inte ut. Blir verkligen rent apatisk i vissa lägen, det får väl vara såhär idag 🙃
Din kropp kanske behöver vilan idag, även om det känns fel i huvudet.

Förhoppningsvis får du mer energi under veckan som kommer. Kanske läge att laga mat och göra matlådor om du känner att du vill göra något? Eller så drar du ner persiennerna och ser du på dåliga serier resten av dagen, det är helt okej.

Din kropp kanske behöver vilan idag, även om det känns fel i huvudet.

Förhoppningsvis får du mer energi under veckan som kommer. Kanske läge att laga mat och göra matlådor om du känner att du vill göra något? Eller så drar du ner persiennerna och ser du på dåliga serier resten av dagen, det är helt okej.

Ja jag hoppas verkligen på mer energi till veckan.. matlådor behöver jag inte fixa ännu då jag har färdiga i frysen tack och lov. Noll motivation till matlagning :grin:

Kör nog på det sista även om det känns helt fel.

Ja jag hoppas verkligen på mer energi till veckan.. matlådor behöver jag inte fixa ännu då jag har färdiga i frysen tack och lov. Noll motivation till matlagning :grin:

Kör nog på det sista även om det känns helt fel.
Det låter som en helt okej söndagskväll, tycker jag. Energin kommer en annan dag..

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka