Kaoset del 2

Kommer troligen radera även denna.
Bara skönt att skriva av sig!

Veckan har varit kaos, har druckit under veckan på vardagar, inte okej.

Igår så hade vi försenad födelsedagsmiddag för mig plus en vän som fyller år..

Blev pruttfull, gick hem.
Sen kom två vänner förbi och vi drog ut på krogen.
Hånglade med säkert 5 personer och tog hem en 22 åring.

Jag fattar ju själv hur destruktivt detta är.
Har lite kontakt med S som jag dejtade förra året, ang AAmöte.
Han ska dit ikväll, jag har dock druckit och känner mig jävligt skör.

Min första festkväll i nykterhet! Jag la mig precis i sängen, är imponerad att jag höll ut så länge :D

Spelkväll med några från jobbet, senare anslöt sig två till. Vid 01 for vi ut på krogen.
Har haft askul! Och jag kommer vakna upp och inte vara bakis, så himla värt.

Mina största issues har varit att jag inte tycker jag är rolig nykter, och har därför tidigare druckit mig pruttfull. Men vet ni, jag är kul nykter, vilken fantastisk insikt.
Stötte på en annan kollega ute som är van att alltid se mig onykter, han frågade varför jag nu helt plötsligt inte drack, svarade bara som det var: att jag är alkoholist. :)
Kändes bra!

Nu ska jag sova :D
Äntligen har du upptäckt det vi vetat hela tiden, du är en kul tjej nykter. :up:

Min första festkväll i nykterhet! Jag la mig precis i sängen, är imponerad att jag höll ut så länge :D

Spelkväll med några från jobbet, senare anslöt sig två till. Vid 01 for vi ut på krogen.

Mina största issues har varit att jag inte tycker jag är rolig nykter, och har därför tidigare druckit mig pruttfull. Men vet ni, jag är kul nykter, vilken fantastisk insikt.
Stötte på en annan kollega ute som är van att alltid se mig onykter, han frågade varför jag nu helt plötsligt inte drack, svarade bara som det var: att jag är alkoholist. :)
Kändes bra!

Så underbart att höra. 👏🏻

Kändes bra!

Näranog - tänkte jag först, men banne mig verenda en utan undantag som anser att de måste vara onyktra för att vara roliga slutar att vara roliga och trevliga så fort de hällt i sig redan en lättöl!

Något som med är väldigt bekvämt att gå på fest nykter är att när andra börjar bli fulla, dryga och lukta illa kan man sätta sig i bilen och åka hem till katten istället.

Vågade prata lite på kvinnomötet idag!
Berättade om min helg och hur bra det hade gått. Dom var imponerade över att jag vågat göra det såpass tidigt i min nykterhet.
Svarade att jag var på en så bra plats i livet, att det var ett bra tillfälle att ta :)

En kvinna kom just och sa att jag är det bästa som har hänt vaktmästaren (det är han jag jobbar närmast och har mest kontakt med) på 32 år :D det värmde verkligen att höra.
Hon sa att det är såna småsaker man märker men ofta glömmer att framföra.

Berättade om min helg och hur bra det hade gått. Dom var imponerade över att jag vågat göra det såpass tidigt i min nykterhet.
Svarade att jag var på en så bra plats i livet, att det var ett bra tillfälle att ta :)
Hör hur du själv låter!! Vilken otrolig förändring i hela dig på några månader. Grattis!!!:banana:
:banana:

Min erfarenhet är att det ger så mycket varm repsons och tänkvärdheter att prata på möten. Att få respons från andra (både negativt och positivt) har hjälpt mig utvecklas mycket. Just att ha en gemensam plattform och veta en del om vad den som talar går igenom - det är starkt.

I maj så firar jag 6 månader plus att majlönen kommer vara den första skuldfria :)

Planerar att ta en tripp till Umeå, bo på hotell, äta gott och shoppa. Ska bara få med mig nån lämplig kandidat ☺️
Kan verkligen rekommendera Stora Hotellet för boende och Hunger och Törst för det goda ätandet 😍

Bra möte hos terapeuten idag. Vi fortsätter med återfallsprevention.

Har fått lite hemläxor att göra; ett stoppkort och sen positivt/negativt med nykter/missbruk.
Samt försöka hitta vars det felade förra gången, då hade jag återfall efter 150 dagar. Men ett återfall börjar tidigare, det är små saker som ändras osv, så ska se om jag kan hitta nåt sånt i nån tråd här eller i mitt instagramarkiv.

Fick lite råd om nygamla killen jag träffar också, jag måste ta nån form av beslut där så småningom. Han är (tyvärr) en risk för mig.

Helgen blir lugn, det har varit intensiva veckor och helger. Nu behöver jag vara ensam och tanka energi ☺️

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • 07:or del 23
  • Föl 2023

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka