Kaoset del 2

Kommer troligen radera även denna.
Bara skönt att skriva av sig!

Veckan har varit kaos, har druckit under veckan på vardagar, inte okej.

Igår så hade vi försenad födelsedagsmiddag för mig plus en vän som fyller år..

Blev pruttfull, gick hem.
Sen kom två vänner förbi och vi drog ut på krogen.
Hånglade med säkert 5 personer och tog hem en 22 åring.

Jag fattar ju själv hur destruktivt detta är.
Har lite kontakt med S som jag dejtade förra året, ang AAmöte.
Han ska dit ikväll, jag har dock druckit och känner mig jävligt skör.

Precis så, eftersom jag vet att jag inte kommer "få" eller kunna dricka sen...
När jag skriver det så ser jag ju hur sjukt det faktiskt låter :D
Fast det är väl inte så konstigt egentligen? Det är ju lite samma när man bestämmer sig för att ge upp ett annat beroende eller dålig vana (OBS att jag inte jämför dem på något vis), typ om man bestämt sig för att ha godisförbud eller börja banta och därför äter en massa godsaker kvällen innan för att det är "det sista". Det är väl så hjärnan fungerar hos de flesta av oss, tyvärr.

Kan ju fortsätta berätta om kaoset.

Drack i onsdags, kände mig ensam (som vanligt - detta vill jag verkligen jobba på)
Kontaktade en kollega som jag vet är intresserad, vi hängde, det var mysigt osv och han sov över.

Nu vill han fortsätta ses, jag berättade att jag har kaos. Men han skrev att han finns här som stöd.

Så himla fint, men ja, det är ju ett väldigt destruktivt beteende för mig detta.

Ringde min syrra igår, vi försöker bli bättre på hålla kontakt.
Hon berättade om en hen hon har hand om 60+ gammal.

Hen slutade dricka pga att hen bröt något och fick ligga inne 6 månader.
Nu dricker han visst igen, men inte så hen blir full.

Hon har sett hens lägenhet helt blodig, hen har fått epileptiska anfall pga sitt missbruk.
Blir jag avskräckt? Nej.

Vi pratade även om mamma, om jag berättat än, men det kan jag inte.
Vi kom överens att om jag nu skulle berätta åt henne så får jag inte berätta att syrran vetat om allt. Pga mammas besvikelse på syrran då.
Börjar se ett mönster? 🙃

Ringde min syrra igår, vi försöker bli bättre på hålla kontakt.
Hon berättade om en hen hon har hand om 60+ gammal.

Hen slutade dricka pga att hen bröt något och fick ligga inne 6 månader.
Nu dricker han visst igen, men inte så hen blir full.

Hon har sett hens lägenhet helt blodig, hen har fått epileptiska anfall pga sitt missbruk.
Blir jag avskräckt? Nej.

Vi pratade även om mamma, om jag berättat än, men det kan jag inte.
Vi kom överens att om jag nu skulle berätta åt henne så får jag inte berätta att syrran vetat om allt. Pga mammas besvikelse på syrran då.
Börjar se ett mönster? 🙃
Sen då du har någon (psykolog el dyl) att tala med vore det nog väldigt bra att ha med mamma. Ni verkar ju behöva hjälp i ert förhållande

Jag fortsätter :D min kollega är på aw, jag frågade om hon ville komma hit sen.
Hon vet om allt, och hon ville komma.

Sen ställde jag mig upp och bara nej. Så har avbokat, får se vad hon svarar 😊 blir ändå världens omväg för henne att komma hit.

Sen då du har någon (psykolog el dyl) att tala med vore det nog väldigt bra att ha med mamma. Ni verkar ju behöva hjälp i ert förhållande

Ja.. har tänkt tanken. Varken jag eller syrran kan ju prata med henne?

Men det är inte aktuellt i dagsläget, kanske senare, eller aldrig.

Hur långt borta bor din syster? Kan hon besøka dig eller du henne, när du känner dig ensam?

Känns som att helgerna är specielt svåra för dig, inte så konstigt. Har du några planer för resten av helgen?

Hur långt borta bor din syster? Kan hon besøka dig eller du henne, när du känner dig ensam?

Känns som att helgerna är specielt svåra för dig, inte så konstigt. Har du några planer för resten av helgen?

I Stockholm tyvärr :(
Ska promma med en kompis imorgon på dagen, det ska vara sol!
Jag är väldigt fotosugen.

Helgkvällarna är svårast, har rätt mycket ångest just nu, jägaren vill inte fortsätta ses.

Helgkvällar kan kännas rätt långa och trista känner jag. Har du provat lite te med naturlugnande, typ kamomill eller valeriana, bara för att kunna lugna dig själv och tankarna så att du kan somna?

Helgkvällar kan kännas rätt långa och trista känner jag. Har du provat lite te med naturlugnande, typ kamomill eller valeriana, bara för att kunna lugna dig själv och tankarna så att du kan somna?

Jag avskyr tyvärr te :(
Men kan absolut prova! Kan inte dricka innan läggdags dock.
Blir så kissnödig.

• Gilla
Reactions: Sel
Jag avskyr tyvärr te :(
Men kan absolut prova! Kan inte dricka innan läggdags dock.
Blir så kissnödig.
Kamomill finns i droppar också - bara att droppa i vanligt vatten. Manzanilla amarga, heter den lilla flaskan som jag har. Köpt på hälsokostaffären.

Har valeriana hemma, men måste ta minst 5 för att dom ska hjälpa?!

Jag skulle nog råda TS till att börja med att fokusera på hennes egna problem. Förhållandet till mamman kan väl jobbas på längre fram, om det ens är aktuellt. Först borde @pepp ha fokus på sina egna svårigheter och problem tänker jag. Att börja dra in mamman känns ju bara som att skapa mer problem i nuläget.

Herregud vad jag svettas. Förstår inte varför jag utsätter mig för detta gång på gång.

Roade mig med att räkna ut totalsumman denna månad.
2331 kr.

Det är ju orimligt.
Det är 32 liter på en månad.

Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka