Kaoset del 2

Kommer troligen radera även denna.
Bara skönt att skriva av sig!

Veckan har varit kaos, har druckit under veckan på vardagar, inte okej.

Igår så hade vi försenad födelsedagsmiddag för mig plus en vän som fyller år..

Blev pruttfull, gick hem.
Sen kom två vänner förbi och vi drog ut på krogen.
Hånglade med säkert 5 personer och tog hem en 22 åring.

Jag fattar ju själv hur destruktivt detta är.
Har lite kontakt med S som jag dejtade förra året, ang AAmöte.
Han ska dit ikväll, jag har dock druckit och känner mig jävligt skör.

Jag skulle nog råda TS till att börja med att fokusera på hennes egna problem. Förhållandet till mamman kan väl jobbas på längre fram, om det ens är aktuellt. Först borde @pepp ha fokus på sina egna svårigheter och problem tänker jag. Att börja dra in mamman känns ju bara som att skapa mer problem i nuläget.
Jo självklart! Det tänkte jag var underförstått.

Men eftersom det verkar vara svårt för ts att få det stöd hen behöver och förtjänar av sin mamma så kunde det vara bra för dem båda att få hjälp med det.

Jo självklart! Det tänkte jag var underförstått.

Men eftersom det verkar vara svårt för ts att få det stöd hen behöver och förtjänar av sin mamma så kunde det vara bra för dem båda att få hjälp med det.

Ja jag tror absolut vi behöver hjälp. Vi har ju aldrig kunnat prata om viktigare saker.

Det är så konstigt att hon helt plötsligt slutat fråga om alkoholen, jag tror nästan hon vet, men undviker frågan?
Och jag tror att om hon frågar, så kommer jag bryta ihop, jag är inte jättebra på ljuga när jag ställs mot väggen.

Ja jag tror absolut vi behöver hjälp. Vi har ju aldrig kunnat prata om viktigare saker.

Det är så konstigt att hon helt plötsligt slutat fråga om alkoholen, jag tror nästan hon vet, men undviker frågan?
Och jag tror att om hon frågar, så kommer jag bryta ihop, jag är inte jättebra på ljuga när jag ställs mot väggen.
Ibland kan det vara skönt att prata med någon neutral som styr samtalet.

S svarade precis på min instagram:

"Pepp! Jag gick varje dag och ibland oftare på AA för att bli nykter, det är inte så trevligt i början. Men det blir hur jävla bra som helst! Det är det, eller behandling och på behandling så tvingas du gå flera gånger per dag. Det finns två sätt till att sluta dricka och det är att du hittar gud eller kärleken. Det är väldigt svårt att få hitta när man super.

Jag säger det här av kärlek och vill inte tvinga på dig något, men det finns inget annat sätt"

Och jag vet det, och jag ska försöka att gå, eventuellt imorgon? Men det tar emot så himla mycket.

S skrev igen.
Screenshot_20211023-213027_Instagram.webp

Ni är så många som skriver om behandlingshem. Jag och kompis pratade om det, att det kanske är bättre att försöka hemmavid först?

Borta blir det ju en helt annan värld, kanske "lättare"?

Ja jag är så kluven.

"Sjukskriv dig. Annars finns det 3 utvägar: fängelse, institution eller död. Jobb finns i överflöd, men du måste jobba åt dig själv först.

Det är inte ens jobbigt, det är bara du som tror det för att du inte tar den hjälp du får""

Tycker han överdriver lite?

"Sjukskriv dig. Annars finns det 3 utvägar: fängelse, institution eller död. Jobb finns i överflöd, men du måste jobba åt dig själv först.

Det är inte ens jobbigt, det är bara du som tror det för att du inte tar den hjälp du får""

Tycker han överdriver lite?

Nja, för många slutar det tyvärr på det viset, så jag skulle nog inte säga att det är en överdrift.

Nja, för många slutar det tyvärr på det viset, så jag skulle nog inte säga att det är en överdrift.

Ja kanske.
Jag kan ju aldrig relatera till de på AA, få jag varken behövt åka in, fått sparken, förlorat föräldravård osv osv

Ser mig som en "lättviktare" där. Ser mig inte som förmer, men ja, kan inte relatera riktigt.

Fast jag ser mig inte där?

Jag fattar att jag har (extremt) stora problem. Förstår inte varför jag skulle hamna i fängelse t.ex.
Död kan jag ev förstå om min kropp väljer att lägga av.
Fängelse är väl kanske svårt att se nu men som sagt din kropp tar ju stryk. Cancer och skit i levern eller bukspottkörteln tex är ju verkligen inget att leka med som ju kan uppstå pga sånt här missbruk, eller tänk om du blir så väck i skallen samtidigt som du spyr, riskerar du ju kvävs till döds, ohyggliga tanke!! Du måste verkligen ta tag i detta och ge dig själv det mående som du så väl förtjänar ❤.

Fängelse är väl kanske svårt att se nu men som sagt din kropp tar ju stryk. Cancer och skit i levern eller bukspottkörteln tex är ju verkligen inget att leka med som ju kan uppstå pga sånt här missbruk, eller tänk om du blir så väck i skallen samtidigt som du spyr, riskerar du ju kvävs till döds, ohyggliga tanke!! Du måste verkligen ta tag i detta och ge dig själv det mående som du så väl förtjänar ❤.

Det är nog mest det jag är orolig för.
Men mina värden var bra senast, så jag lever ju fortfarande i nån slags förnekelse kanske.

Går sånt att se på prover?

Det är nog mest det jag är orolig för.
Men mina värden var bra senast, så jag lever ju fortfarande i nån slags förnekelse kanske.

Går sånt att se på prover?
Alltså just om ev skador kan ses just pga alkoholmissbruk är jag osäker på då min kompis morfar fick levercancer (tror det var cancer, han dog av att levern la av iaf) och läkaren klagade på alkoholmissbruk men i detta fallet stämde det inte då han var i princip nykterist. Men finns ju spefika prover som kan påvisa konsumtion av alkohol. Du har inte blivit erbjuden behandling med antabus?

Alltså just om ev skador kan ses just pga alkoholmissbruk är jag osäker på då min kompis morfar fick levercancer (tror det var cancer, han dog av att levern la av iaf) och läkaren klagade på alkoholmissbruk men i detta fallet stämde det inte då han var i princip nykterist. Men finns ju spefika prover som kan påvisa konsumtion av alkohol. Du har inte blivit erbjuden behandling med antabus?

Jag har haft förhöjda levervärden första svängen jag testade mig. Det var det plus antabus som fick mig vara nykter 150 dagar.

Anatbus funkar inte på mig 🙃

Senast jag tog prover var dom ok, minns inte riktigt när. Men ja, jag tror dom är skit nu.

Jag har haft förhöjda levervärden första svängen jag testade mig. Det var det plus antabus som fick mig vara nykter 150 dagar.

Anatbus funkar inte på mig 🙃

Senast jag tog prover var dom ok, minns inte riktigt när. Men ja, jag tror dom är skit nu.
Aha, ajdå :(. Ja alltså svårt med beroende...Min sambo var beroende av redbull skiten när vi träffades, han fick hjärtklappning av den osv. Jag påtalade en miljon gånger hur skadlig skiten är men han lyssnade ju inte. Tills en jämnårig, då 24 år, bekant dog i plötsligt hjärtstopp (den killen hade druckit mkt red bull och alkohol, och blandat ju, i sin dag). Då blev sambon livrädd och slutade tvärt med skiten!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka