Kaoset del 2

Kommer troligen radera även denna.
Bara skönt att skriva av sig!

Veckan har varit kaos, har druckit under veckan på vardagar, inte okej.

Igår så hade vi försenad födelsedagsmiddag för mig plus en vän som fyller år..

Blev pruttfull, gick hem.
Sen kom två vänner förbi och vi drog ut på krogen.
Hånglade med säkert 5 personer och tog hem en 22 åring.

Jag fattar ju själv hur destruktivt detta är.
Har lite kontakt med S som jag dejtade förra året, ang AAmöte.
Han ska dit ikväll, jag har dock druckit och känner mig jävligt skör.

Missbruket har verkligen tagit över ens hjärna. Fruktansvärt frustrerande, känner knappt igen mig själv längre.

Vill ha behandling, men kommer inte ta in på ett hem. Det finns inte alls på kartan, jag vill försöka få hjälp här, nu och kunna jobba samtidigt.

Ska försöka övertala mig själv att gå på möte imorgon också. Det tar bara emot så himla mycket.
Jag hoppas ni kan få till något som fungerar för dig på hemmaplan då. Det är alltid mycket svårare att tillfriskna på det viset men det går det också, bara du bryter dina destruktiva mönster. Men det kommer beroendeterapeuten ta upp när du får en sådan kontakt. Möten är såvitt jag vet alltid en stor del av rehabiliteringen, så kan du få in vanan att gå nu så är du redan på väg sen :)

Är inte alls insatt i detta. Men jag tänker på hur man kan sitta i fängelse och ha frigång så man under reglerade former går till ett arbete utanför. Det finns inte någon mittemellanvariant där du kan vara inskriven på någon typ av hem som du lämnar enbart när du har din arbetstid?

Jag har absolut ingen aning... får kanske ta upp det.

Jag hoppas ni kan få till något som fungerar för dig på hemmaplan då. Det är alltid mycket svårare att tillfriskna på det viset men det går det också, bara du bryter dina destruktiva mönster. Men det kommer beroendeterapeuten ta upp när du får en sådan kontakt. Möten är såvitt jag vet alltid en stor del av rehabiliteringen, så kan du få in vanan att gå nu så är du redan på väg sen :)

Ska skriva till S och fråga om han kan följa som stöd imorgon! Jag hatar att gå själv.

En influenser skrev detta, så mycket igenkännande:
Screenshot_20211018-183844_Instagram.webp

S plockar upp mig imorgon. Men han skrev även:
"Träffa läkare? De stjälper ofta mer än hjälper"
O_o

Har en ca halvliter kvar, extremt mycket ångest
Mina ögon är som klot.
Tänker att det vinet nog är slut nu - men finns det något som skulle kunna få dig att inte köpa mer imorgon? Hinner du nyktra till innan du börjar dricka igen?

Ångesten kan ju på något sätt bli en hjälp på traven - jag tänker lite att du kanske kan lyckas fånga S och gå på möte innan det värsta hinner gå över? Saken har ju en tendens att blekna väldigt fort så snabbt man börjar känna sig mer okej framåt eftermiddagen...

Tänker att det vinet nog är slut nu - men finns det något som skulle kunna få dig att inte köpa mer imorgon? Hinner du nyktra till innan du börjar dricka igen?

Ångesten kan ju på något sätt bli en hjälp på traven - jag tänker lite att du kanske kan lyckas fånga S och gå på möte innan det värsta hinner gå över? Saken har ju en tendens att blekna väldigt fort så snabbt man börjar känna sig mer okej framåt eftermiddagen...

Det hälldes faktiskt ut 😊
Ligger i sängen nu efter samtal med bästis mamma.

Har lovat att komma dit imorgon med och lämna bort kortet igen.

Det gör mig glad att du får hjälp från Previa och stöd från dina bästisar och familj i verkliga livet.

Ett steg i taget! Vet inte var du bor, men är du någon gång i närheten av Göteborg så vore det supertrevligt att ha Buketräff med dej och några fler jag tänker en eld, kaffe och kanelpinnbröd. Kanske om ett år :)

Det gör mig glad att du får hjälp från Previa och stöd från dina bästisar och familj i verkliga livet.

Ett steg i taget! Vet inte var du bor, men är du någon gång i närheten av Göteborg så vore det supertrevligt att ha Buketräff med dej och några fler jag tänker en eld, kaffe och kanelpinnbröd. Kanske om ett år :)

Tack :heart det är rätt jobbigt nu, och som @Valerianovna skrev så är det som att jag passar på att dricka nu innan allt sätter igång 🙃
Men nästa vecka ska jag köpa en tv, då kommer jag inte ha råd att köpa vin (åtminstone inte i samma utsträckning)

Det hade varit trevligt! Alltid velat se Göteborg 😊 bor högt upp i Norrbotten.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka