Kaoset del 2

Kommer troligen radera även denna.
Bara skönt att skriva av sig!

Veckan har varit kaos, har druckit under veckan på vardagar, inte okej.

Igår så hade vi försenad födelsedagsmiddag för mig plus en vän som fyller år..

Blev pruttfull, gick hem.
Sen kom två vänner förbi och vi drog ut på krogen.
Hånglade med säkert 5 personer och tog hem en 22 åring.

Jag fattar ju själv hur destruktivt detta är.
Har lite kontakt med S som jag dejtade förra året, ang AAmöte.
Han ska dit ikväll, jag har dock druckit och känner mig jävligt skör.

Skrev till min AG nu, då hon ville att jag skulle göra lite efterforskningar själv, då Previa tyckte om det?! O_o
Dom vill väl se att man engagerar sig kanske?

"Har försökt kolla runt lite på mediciner mot abstinens och sug.
Det finns bensodiazepiner som verkar vara förstahandsvalet vid alkoholabstinens.

Sen nämner dom även campral och antabus som jag redan testat utan resultat.
Det är svårt att veta, verkar finnas mycket olika.

Men tror det viktigaste är att faktiskt få samtala med nån professionell.

I övrigt funderar jag eventuellt på om jag kanske har nån diagnos, som försvårar tillnyktrandet.
Har gjort lite tester på internet och lutar åt eventuellt bipolär. Kanske nånting man kan ta upp med Previa?"
Låter helt orimligt att du ska fundera ut en egen vårdplan. Att vara delaktig i sin vård är ju en helt annan sak och givetvis jättebra. Bensodiazepiner ger man vid akut alkoholabstinens, inte som en långvarig behandling. De är beroendeframkallande och inte roliga att fastna med.

Låter helt orimligt att du ska fundera ut en egen vårdplan. Att vara delaktig i sin vård är ju en helt annan sak och givetvis jättebra. Bensodiazepiner ger man vid akut alkoholabstinens, inte som en långvarig behandling. De är beroendeframkallande och inte roliga att fastna med.

Ja jag tycker också det var lite konstigt. Jag vet ju liksom ingenting :D förutom det jag redan testat.
Men fått bra tips av @Valerianovna nu iaf. 😊

Jag hoppas att de bara vill att @pepp ska få känna dig hörd och delaktig i den plan som ska utarbetas O_o Annars är det en allvarlig brist som uppdagas redan, de ska ju hjälpa till att informera om vad för resurser som finns.
+1 på Benzo också, kan man trappa ned och bli nykter utan dem så är det 100% att föredra. De mindskar risken för bl.a. svåra krampanfall och delirium som kan uppstå vid svår abstinens. Men Sobril, Stesolid och Oxascand är vanliga namn på gatuhörnen också.

@pepp De kanske kommer ta upp det här själva, men jag tror det är bra att diskutera alla olika alternativ som finns, och har de inte med sig dem direkt så kan de få det som bakläxa att ordna fram så du kan få all information att ta ställning till. Och även vad som händer om er första plan inte funkar som tänkt. Hoppas ni får ett bra samtal :)

Jag hoppas att de bara vill att @pepp ska få känna dig hörd och delaktig i den plan som ska utarbetas O_o Annars är det en allvarlig brist som uppdagas redan, de ska ju hjälpa till att informera om vad för resurser som finns.
+1 på Benzo också, kan man trappa ned och bli nykter utan dem så är det 100% att föredra. De mindskar risken för bl.a. svåra krampanfall och delirium som kan uppstå vid svår abstinens. Men Sobril, Stesolid och Oxascand är vanliga namn på gatuhörnen också.

@pepp De kanske kommer ta upp det här själva, men jag tror det är bra att diskutera alla olika alternativ som finns, och har de inte med sig dem direkt så kan de få det som bakläxa att ordna fram så du kan få all information att ta ställning till. Och även vad som händer om er första plan inte funkar som tänkt. Hoppas ni får ett bra samtal :)

Jag tror det handlar om att jag ska få känna mig hörd. Hoppas jag.

Tack för tips!

Nuså.
På måndag ska min AG ha telefonmöte med en sjuksköterska på Previa och berätta mer ingående om allt vi pratat om.

Sen kommer dom kontakta mig, kommer få träffa läkare och troligen ta prover.

Därefter kommer jag och AG träffa läkare och sjuksköterska tillsammans och göra upp en plan.

Hon sa att hon ska göra allt för att försöka påskynda allt. Så att jag inte hamnar i en spiral av sjukskrivningar osv om det går för långt.

Det går sakta men säkert framåt :)

Är lite nojjig över eventuella prover -ja, jag dricker i helgen - då jag inte får äta p-piller om jag har förhöjda levervärden.
Vet inte riktigt varför, frågade inte senast hos BM.

Och, ja allmänt orolig för mitt allmäntillstånd.
Men blir kanske en ögonöppnare som förra gången.

Är lite nojjig över eventuella prover -ja, jag dricker i helgen - då jag inte får äta p-piller om jag har förhöjda levervärden.
Vet inte riktigt varför, frågade inte senast hos BM.

Och, ja allmänt orolig för mitt allmäntillstånd.
Men blir kanske en ögonöppnare som förra gången.
Ibland påverkar p-piller också ens levervärden så de vill nog bara inte lägga kaka på kaka.
Dricker du nu i helgen syns det på blodproverna, men ingen kommer skälla på dig eller något sånt, så acceptera att det syns bara så har du inget att oroa dig för.
Kanske är det bra om värdena inte ser bra ut? Missförstå mig rätt men du har kunnat underhålla ditt beroende för att du lyckats hålla det på en nivå med förhållandevis milda konsekvenser. Men att få vissa konsekvenser kan vara bra eftersom de som du säger öppnar ens ögon. Värdena förbättras ju så snart du lyckas behålla nykterheten, så de är en potentiellt farlig konsekvens som ändå kan åtgärdas.

Ibland påverkar p-piller också ens levervärden så de vill nog bara inte lägga kaka på kaka.
Dricker du nu i helgen syns det på blodproverna, men ingen kommer skälla på dig eller något sånt, så acceptera att det syns bara så har du inget att oroa dig för.
Kanske är det bra om värdena inte ser bra ut? Missförstå mig rätt men du har kunnat underhålla ditt beroende för att du lyckats hålla det på en nivå med förhållandevis milda konsekvenser. Men att få vissa konsekvenser kan vara bra eftersom de som du säger öppnar ens ögon. Värdena förbättras ju så snart du lyckas behålla nykterheten, så de är en potentiellt farlig konsekvens som ändå kan åtgärdas.

Kommer hursom inte ha råd att gå till läkare nästa vecka. Än mindre köpa vin.

Nej jag vet, tror det är en ögonöppnare om det ser skit ut.
Skrev just ut på instagram om sällskap, men att jag druckit "lite".

Kaoskväll, eller jag är med jägaren.
Mår bra, Totte mår bra.

Kommer sakna dessa kvällar.
Du hade kunnat ha precis samma kväll fast utan vin, baksmälla och ångest :) Jag var nostalgisk över de där "bra" fyllekvällarna länge, och hörde på andra att det var likadant för dem. Det är en del av beroendet, men att hänge dig åt den känslan kommer inte föra dig framåt. Att vara nostalgisk över en bra fylla är raka motsatsen till tillfrisknande, men det tror jag du också ser idag nu när ruset gått ur.

Du hade kunnat ha precis samma kväll fast utan vin, baksmälla och ångest :) Jag var nostalgisk över de där "bra" fyllekvällarna länge, och hörde på andra att det var likadant för dem. Det är en del av beroendet, men att hänge dig åt den känslan kommer inte föra dig framåt. Att vara nostalgisk över en bra fylla är raka motsatsen till tillfrisknande, men det tror jag du också ser idag nu när ruset gått ur.

Sant.
Har tack och lov varken baksmälla eller ångest idag. Känns skönt 😊

Kommer nog vara nostalgisk väldigt länge jag med...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka