Sv: Kaos

Haha. Det här var iofs inte påväg till nån fälttävlan, men ja va bara tvungen att skriva det på tal om bilar :p

Det hände när vi skulle åka iväg till en träningstävling i vintras, jag hade med mej två pållar..
Först så tappar vi ett däck på transporten :eek: (tack o lov för boogie..)
Så då fick jag - ensam lasta ur två hästar mitt ute på vägen. Tur att det var raksträcka! o så fick min mor stå å hålla i den snällaste o jag den andra knäppisen.
Sen fixade min far det, och jag lastade in båda hästarna själv, samtidigt.

Så åkte vi väl kanske 4 minuter till och vad händer inte.
Vi får punktering :crazy:
Bara att lasta ur båda hästarna igen, den här gången på stora vägen med mycket trafik, men tur var väl att det fanns en parkeringsficka just där.

Men det gick hyfsat bra ändå :crazy:
Med två hästar som inte är alltför trevliga att lasta vanligtvist, men de förstod nog att de va tvugna att gå in för de tjafsade inte det minsta :grin:
O de stod lugnt o snällt hela tiden, till och med fuxen som man annars egentligen skulle behöva minst två kedjor o starka gubbar för att hålla :p

inte hänt så mycket hemskt..
Men första gången när jag skulle debutera i Uppsala (höstas) visste jag nog inte riktigt vad jag gett mig in på...så jag stod och sadlade min häst(fast stor som en ponny) bland alla långbenta spektakel precis bredvid banan.
Så brakar det bara till i skogen och en stooor snaaabb häst kommer "skenandes" med ryttaren och halvt slänger,halvt snavar över ett hinder..min häst (och jag) flyger över halva parkeringen...
Det var efter det pappa köpte en bättre väst :rofl:

hmm...det kanske va nån av er, men det är inte illa menat, det var bara så det kändes.. :crazy:

Senast ändrad av en moderator:

Här kommer lite bilder förresten :)
Lite dålig kvalite eftersom dom är från filmkameran, men.. :smirk:
trossnäs1.JPG

trossnäs2.JPG

trossnäs4.JPG

haha vad banhoppningshindret såg högt ut på bilden :) var ju pluttlitet i verkligheten :p

Ser ut som du rider höööga klasser ju :P. Stort banhopphinder och stort proffsigt terränghinder (till vänster där)

hehe

haha, nej så proffsig är jag inte (ännu får man väl hoppas :D )
jag har bara startat debutant o lätt på sigge, men han har gått **
tack iaf :bow:

tant agda skrev:
mm jag vet, men jag tog samma väg som du i debutanten...fast min häst funkade bättre med nedhopp än stranden i höstas.....
så här såg det ut btw....snyggt hopp va :D

candelorovattnetbrs.jpg

Det där måste vara Algotssons "gamla" häst, eller hur??

ja, så gammal e han ju inte.... men visst e de han :)

var har du sett honom? *nyfiken*

Murray skrev:
Här kommer lite bilder förresten :)
Lite dålig kvalite eftersom dom är från filmkameran, men.. :smirk:
trossnäs1.JPG

trossnäs2.JPG

trossnäs4.JPG

Måste bara fråga.. hur har du gjort för att få bilder från filmkameran till datorn?
Har några gammla videofilmer från olika tävlingar som jag skulle vilja ha bilder ifrån. Har provat att ta kort direkt på tvn men det blev inget vidare hehe :bow: vågen för mig
Men du kanske har en digitalvideokamera så att du kan få hela filmen i datorn? Då går det nog bättre i alla fall..

Hm, vet inte riktigt. Jag sparar filmerna på datorn först, genom Windows movie maker, sen i det programmet, när filmen finns på datorn finns en knapp som man kan trycka på om man pausat filmen o vill ha just den bilden. Så sparar man den i t.ex. mina dokument.. Lycka till! :)

Murray skrev:
Hm, vet inte riktigt. Jag sparar filmerna på datorn först, genom Windows movie maker, sen i det programmet, när filmen finns på datorn finns en knapp som man kan trycka på om man pausat filmen o vill ha just den bilden. Så sparar man den i t.ex. mina dokument.. Lycka till! :)

mjaa hur man kan göra i datorn (pausa, kopier, spara) vet jag.
Det är hur man kan göra för att få in filmen i datorn jag inte vet.
Windows movie maker tror jag att jag har, men det går inte att få in film i datorn från ett vanligt VHS band, så det är nog en digitalvideokamera ni har.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För längesen gick undertecknad in på en bilfirma och spontanköpte en ny bil. Jag behövde inte tänka så mycket på pengar på den tiden...
Svar
6
· Visningar
680
Senast: cassiopeja
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 824
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 778
Senast: Juli0a
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 246
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025