Känsliga öron och vind

pepp

Trådstartare
Tänkte promenera med herr pudel på isvägen imorgon.
Har dock upptäckt att han kan bli irriterad i öronen efter en promenad då det blåser mycket..

Hade det funkat att sätta in fetvadd? Har det vid dusch och bad annars.

Har dock upptäckt att han kan bli irriterad i öronen efter en promenad då det blåser mycket..

Jag hade testat en mudd istället, en stickad som du drar över huvudet som håller öronen på plats som en mössa/halsduk/krage istället. :)

Jag hade testat en mudd istället, en stickad som du drar över huvudet som håller öronen på plats som en mössa/halsduk/krage istället. :)

Har tyvärr inte så mycket med mudd.. men kanske fetvadd och en socka som håller tätt då? Får dra sönder nån :D

Tror det räcker med socka och tror herrn har lättare att acceptera den utan fetvadden. :D Huvudsaken att öronen ligger tätt mot huvudet. :up:

Han är van fetvadd vid bad (plus är döv) så tror inte han bryr sig om båda delar :D

Ska börja töja ut nån nu och passa in :)

Sådana där luddiga saker som ser ut som hörselskydd fast det är bara som kraftiga öronlappar med en båge som håller i - rosa ska de vara!

Sådana där luddiga saker som ser ut som hörselskydd fast det är bara som kraftiga öronlappar med en båge som håller i - rosa ska de vara!
:idea:

yMeraGH.jpg

Funkar säkert om herr pudel låter fetvaddenvara kvar. Tänkte på en buff över öronen.

Som en som själv lätt får öroninflammation när det blåser kallt så tycker jag att ett tätare pannband hjälper bäst, dvs hålla borta blåsten så mycket som möjligt.

Så att ta en tätstickad tub av ngt slag över huvudet på hunden fungerar nog bäst :). Som en benvärmare eller liknande :). Kanske testa med en benlinda och vira några varv :)?

Våran Pudla gillade inte när det blåste i öronen. Testade med buff eller stickad mudd från sy affären. De finns olika modeller. Nån gång fick hon en scarf knuten över öronen

Det funkade okej med fetvadd. En lossnade i slutet av promenaden :) hittade tyvärr ingen vettig strumpa, alla satt så tight :(

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 625
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 377
Senast: Habina
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 669
Senast: Calmiche
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, jag tycker inte att det är särskilt ensamt när man bor mitt i spenaten bland vilddjuren… I början av sommaren hade jag ett...
Svar
3
· Visningar
880
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka