M
Martiniq
Min femåriga isis som jag haft i en månad nu har ytterst känsliga bakben. Han var oskodd när jag fick hem honom men han hade varit skodd en gång tidigare. Min hovslagar försökte sko honom men gav upp eftersom han inte kunde hålla hans bakben. Så fort man rör bakbenen lyfter han dem, mycket högt. Han är som en liten gymnast och lyfter så högt att det är omöjligt att hålla i, och så sparkar han gärna rätt ut. Jag fick snällt gå och köpa lugnande men hovis fick ändå ta med sig en vän som kunde hålla upp fötterna på honom... Jag försöker lyfta benen på honom varje dag och bankar på hovarna och borstar benen och nu är det inga problem med frambenen. Han har långsamt börjar acceptera mer och mer borstning på bakbenen men så fort jag rör dem men händerna så lyfter han, och sparkar utåt.
Vad kan jag göra för att få honom att lyfta bakbenen normalt??? Mycket tacksam för svar... är livrädd att han skall tappa en sko etc.
Vad kan jag göra för att få honom att lyfta bakbenen normalt??? Mycket tacksam för svar... är livrädd att han skall tappa en sko etc.