Sv: Kanske köpa Labrador..behöver info
Jag säger som Gnist, titta efter en vuxen hund om han vill skaffa en labrador. Labbar är väldigt aktiva sina första år och kräver ordentlig uppfostran för att inte bli odrägliga. Med odrägliga menar jag flamsiga och hoppar/välter folk, biter sönder halva hemmet och så vidare.
En väluppfostrad labrador (och även andra retrieverraser) är en underbar hund som passar väldigt bra för handikappade personer eller någon som inte är som alla andra. De har något extra sinne inbyggt för den typen av människor och kan lära sig att hjälpa till på många olika vis. Den är både sällskaplig, kärleksfull och klok, men som sagt det är en liten bit innan de är i det stadiet...
Hunden bör, även om den är några år gammal, få tillfälle att springa av sig rejält ibland, men det kanske du kan hjälpa till med?
Se på rasklubbens hemsida om det finns några omplaceringar.
Valpar kostar runt 9000:-, men ni kan säkert hitta en vuxen för ett lägre pris beroende på av vilken anledning den placeras om.
Mvh Jarrah, som själv väntar hem 8-veckorsvalp om mindre än två veckor och som arbetar som personlig assistent. Jag kommer att ha valpen med mig till jobbet.