Känner ni till några hingstar, på semin, som är kända för mkt bra temperament???

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Wanilj
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 45
  • Visningar Visningar 3 873
Sv: Känner ni till några hingstar, på semin, som är kända för mkt bra temperament???

Feliciano. Har idag återigen träffat på ett par hästar med fantastiskt fint psyke både på backen och över hinder. Och stammen? E Feliciano. Tycker snart att man kan plocka dem ur mängden bara genom att se deras kloka uppsyn. Och alltid pratar ägarna så varmt om sina Fille-barn. Tycker det verkar ett säkert kort.

Sv: Känner ni till några hingstar, på semin, som är kända för mkt bra temperament???

Tack alla för era svar! Ska kika lite på era rekom. pojkar!
Trevlig valborg förresten!!

Hjälp, vi måste ha en stadig kille till vår "dramaqueen" här hemma! Vi hade ju tänkt oss Coriall men jag vet ju inte vad han lämnar...kanske inte så konstigt heller!:D
Vår dam är snällheten själv med dj..ligt hård i skallen.. Smart som få...och "lättstött"..inte helt ovanligt hos araben men vi vill ha en avkomma med "lagom dos" så att han/hon attraherar en köpare.. Detta kan vara mkt mkt bra MEN jag vill inte kombinera henne med en tuff eller nervig hingst!
Vi har bestämt oss för semin då hanteringen av henne blir lättare..
Samt ingen "dyr" hingst då vi vill se vad hon lämnar först..
Har ni några tips snälla? En hblkille som är arbetsvillig och cool, som nedärver detta?

Nactus e Napoleon er kjent for å nedarve ett godt gemytt. :) har en hoppe etter Bernstein e Napoleon og en hoppe etter Nactus :) Norsk jente som har forelsket :love:meg i Napoleon stammen da de er så samarbeidsvillige, lugne, og har har gitt meg ett helt problemfritt hestehold i forhold til andre varmblodige hester jeg har hadd.
Sjekk Nactus på www.hagagard.be tror ikke han er så dyr :)

Silje::banana:

Som du kanske missat så är tråden 2 år gammal.;)

Jag säger bara Feliciano, han är nog den hästen som jag känner till som ger allra bäst huvud och temperament på de flesta av sina avkommor

Looping!
Har bara träffat snälla lungna å trevliga avkommor efter honnom, å han e ju ett bra val för både hopp å dersyr! Sen e han riktigt trevlig själv med, en liten snygging med mycket uttryck :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka