Känner ni till det?

R

rattalskare

Har ni någon gång kommit på er själva att tänka/ säga

"Jag ska aldrig mera skaffa hund"

Varför?
Hur har det blivit?

Sv: Känner ni till det?

När allt bara skiter sig med alla j***a kommunala färdmedel och jag aldrig kommer hem och de stackars hundar får vara ensamma 2 h mer än planerat. De kunde de lika gärna vara utan mig...

Eller om jag är grymt bakis (vilket jag iofs bara var som yngre och inte nu mer)

Eller den gången när jag var ensam hemma och fick nackspärr... Då önskade jag bort hunden... Eller den gången när jag var ensam och mitt ena knä dog :p Grannarna måste ha tyckt synd om mina hundar som fick gå i buskarna utanför huset i 2 dagar för jag tog mig knappt utanför gården av smärta. *blä* Eller borde jag kanske skaffa hemhjälp istället :idea:

Många tankar det:cool:

Men ändå så finns de där och innerst inne vill vi he dem i alla fall:love:

Tja med 2 hundar så blir det lätt att man tänker så varje dag. Uppför sig den ena exemplariskt en dag så gör definitivt inte det andre det.
De kan hitta på allt möjligt som kan göra en galen. Som att helt plötsligt vilja döda varenda barn som springer förbi. Eller varför inte göra utfall mot en lastbil en dag. Eller när den ena tjejen inte förstår ligg på flera dagar. När den andra tjejen hemkommen från sjukhuset efter att ha sytt tassen o sliter sig ur halsbandet o springer runt bostadsområdet.

Men oftast vill man behålla dom hur illa de än beter sig. För när man tittar på dom nu hur söta de är liggandes på golvet o kampar om en gosehäst så smälter man:love:

ja med första egna hunden kände jag så. det blev inte riktigt som vi tänkt, väldigt mycket hund var det!
Men sedan tog i tag i saken och gick hundkurser och det blev bättre. men den bor ju med mitt ex nu...

köpte en egen hund, en kinesisk nakenhund och har aldrg behövt känna så med den här hunden :love:

när det är dax att ta bort en älskad vän..... då undrar man hur i h****te man kan utsätta sig för detta:cry: lätt att tänka då:ALDRIG mer hund!

När jag har avlivat mina hundar så har jag tänkt varje gång att aldrig mer, nästa gång så kommer jag att klappa ihop direkt. Men efter någon dag kommer "abstinens besvären" (jag kallar dem så), saknar trampet efter tassar, mattiderna, ja allt som man gjort med de tidigare hundarna. Nu har jag en s.t bernhardstik som har lite problem med sitt hjärta och hon är bara två år, men även om jag tänker att jag skall aldrig mer ha en hund, så vet jag att efter några dagar att jag börjar kolla hundannonser. Det är ju så att har man blivit riktigt "hundbiten" så kan man inte vara utan hund.

Ja, det är nog då som tanken slagit mig: ALDRIG mer hund! Det tar faktiskt knäcken på en. Usch! Börjar ju redan få smått panik ibland över att åren går så fort med mina nuvarande. Hua.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 514
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 657
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 703
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 399
Senast: Troll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama