Känner ni likadant ?

Status
Stängd för vidare inlägg.
G

glasss

Jag är 15år och börjar känna att ponnytiden är över för mig! Hemskt känns det, men med mina långa 1.70cm och vikt på ca 50-52kg känner jag min alldeles för stor på ponny, men ändå är det ponny jag älskar att rida! rider lektion på ridskolan då våran grupp har gått upp från ponny till storhäst, men rider ändå ponny ibland. Rider också en storhäst på fritiden. Det jag vill säga med det här är, är man verkligen alldeles för stor när man är som mig ? Ni alla andra här på buke, tycker ni att det är okej att vara lika lång osv att rida ponny ibland, då kategori c & d. Hur långa är ni och vart tycker ni gränsen går ? Skulle ni aldrig falla er in att tex. tävla en ponny om ni va i min längd?

Skriv gärna och berätta era uppfattningar och visa vad ni tycker. Skriv både positiva och negativa saker om ämnet! Kul att diskutera lite om det här! :)

Sv: Känner ni likadant ?

Min kompis (Woih) är lika lång som jag, ca. 169 cm och hon köpte en ponny på 147 cm för några månader sedan. Dom ser inte konstig ut :)

Vikten är inget som helst problem, inte längden heller. Såg Nils-Petter Eng (eller vad han nu heter, killen som tävlade ponnyfälttävlan) på en tävling och han lär ju lätt ha varit 1,80 och tävlade ft och vann dessutom.

Nej du är inte för stor! Iaf inte om du rider maxad d. Sen så beror det ju på hur hästen är byggd.

Jag har då varit ute och tävlat ponny när jag var som dig och det är ingen som har sagt något och det har inte kännts konstigt!

Nu är jag 171 lång och väger runt 58 kg och jag rider fortfarande ponny ibland utan problem!

Närå, jag tvivlar att du är för stor för ponny! B-ponny kan blir lite litet dock, men jaa ;)

Själv är jag 160 cm och väger ca 63-63 kg (lite kortare, men väger desto mer :P) och rider maxad c-ponny. Jag passar perfekt till honom, och han orkar att bära mig xD
Känner också en som rider maxad c, och hon är 169 cm lång och väger väl ca 70 kg. Det funkar också finfint :) Hon tävlar den ponnyn ibland också och det verkar inte vara ett problem, förutom att ryttaren är lite trött på ponnyer i allmänhet xD

Jag är 170 cm lång och väger oftast mellan 60 och 65 kilo och jag rider BARA ponnyer! Viktbärande i och för sig (haflinger) men ponnymått (mina är lite drygt 140 cm). Jag har även tävlat (dressyr, på storhästtävling) och det var då ingen som gnällde över att jag skulle vara för stor. Ponnyer är :love: !

Jo nu hade ju majabergman redan skrivit om mig här då men.

Du är inte för lång eller för tung för en d-ponny, så rid ponny ett tag till du :D

jag är 166 cm och har en d-ponny på 145 cm.. jag väger ett par kilon merän dej och jag tycker INTE att jag väger för mycket!!

dock är mina ben uurlånga och när jag rider barbacka så hänger fötterna låångt ner :o

men det gör mig inte så mycket ;)

Jag är 1,68 och väger 55 kilo
Har en connemaraponny på 147 cm och vi är såå vackra tillsammans fortfarande efter 11 år =)

men va roligt!
jag blir ju faktiskt lite uppmuntard av er ju :)
Ni kanske tom har rätt, jag kanske inte är för lång, ska försöka förklara det för mig själv ändå. :)
Men ändå när man kollar på ponnytävlingar så känns alla så korta och jag själv känner mig lång jämfört mot dom, är det så?
Men det ni berättar, låter ju helt normalt ( om man får uttala det så ) .

Ta vara på dina ponnyår! Du är inte alls för stor för en maxad D-ponny :)

Ja, tack! :) Nej, jag är väl kanske inte det. Ni kanske har rätt då. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 096
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 349
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
629
R
Tjatter Hej! 🌺 Jag är ny här på bukefalos, så ville bara presentera mig. ☺️ Av privata skäl så kan jag inte skriva nåt som kan avslöja vem jag...
2 3
Svar
58
· Visningar
2 917
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar