Känner mig urusel och allmänt skitdålig..

Sv: Känner mig urusel och allmänt skitdålig..

Okej allihop!

Jag har ringt till ridskolan, en jättetrevlig tjej svarade. Jag berättade om situationen, om min häst och om mig och ridningen. Jag berättade också att två stycken härifrån ska börja på onsdagar och att man då hade kunna samåka. Hon tyckte att jag skulle komma med och titta nästa onsdag och då se ifall ponnygruppen som rider samtidigt skulle passa mig. Och att jag då hade kunnat prata med instruktören efter träningen, eller ringa senare och så skulle jag berätta vad jag tyckte om den nivån osv.

De var redan 8 i gruppen, men hon sa att om jag trodde att det skulle passa mig så skulle hon försöka få med mig också! Jippie! :banana:

Tack så mkt för allt stöd, har även fått tag på en jätteduktig ryttare, från södra sverige, via mejl, och han hjälper mig från steg 1 och framåt. Nu har han gett mig en hemläxa att träna på, och han bad mig skriva igen när jag klarat den så skulle han ge en ny! A

Så, tacktacktack, utan er hade det här aldrig gått! TACK!

Men problemet är det att det tar minst 1 timme att åka hit, från alla ställen i princip, så då blir det ju minst 2 timmars bilväg och sen tiden man rider, och det blir ju nästan en hel dag. :smirk:

Tycker det låter dyrt ändå.

Kan du hyra släp en halv dag och åka till henne då? Släp kostar typ 250: för en hel dag så om du lägger ihop det + bensin + säg en timmes lektion á 350 kr så kommer du undan betydligt billigare....hon är ju bara löjlig tycker jag. Låter nästan som om hon vill skrämma bort dig. "Ursch en ridtravare som ska utbildas". Då är hon inget för dig..........:crazy:

Nej, gör som andra har sagt, sätt upp en lapp eller sätt in en annons och leta instruktörer. Det finns mycket duktigt folk som extraknäcker som instruktör.

PS vilka underbara bilder, speciellt dom med hästöronen i! :bow:

Ja, det är väl dyrt.. Eller ja, kan kan ju inte ta mer än folk betalar, och tydligen så betalar folk så mkt. Hade jag råd skulle jag också göra det.

Tack, den med öronen i är en jättefin bild faktiskt! Känns så.. Hästigt! ;)

Okej allihop!

Jag har ringt till ridskolan, en jättetrevlig tjej svarade. Jag berättade om situationen, om min häst och om mig och ridningen. Jag berättade också att två stycken härifrån ska börja på onsdagar och att man då hade kunna samåka. Hon tyckte att jag skulle komma med och titta nästa onsdag och då se ifall ponnygruppen som rider samtidigt skulle passa mig. Och att jag då hade kunnat prata med instruktören efter träningen, eller ringa senare och så skulle jag berätta vad jag tyckte om den nivån osv.

De var redan 8 i gruppen, men hon sa att om jag trodde att det skulle passa mig så skulle hon försöka få med mig också! Jippie! :banana:

Tack så mkt för allt stöd, har även fått tag på en jätteduktig ryttare, från södra sverige, via mejl, och han hjälper mig från steg 1 och framåt. Nu har han gett mig en hemläxa att träna på, och han bad mig skriva igen när jag klarat den så skulle han ge en ny! A

HÄRLIGT TJEJEN!!! :banana: :banana: visste väl att du skulle fixa det! :) hoppas det går vägen o glöm inte fortsatt uppdatering, åtminstone JAG vill veta hur det går för er! fast jag tror inte jag är ensam om det:) GRATTIS!!
:banana: :banana: :banana:

Tack så mycket, hoppas bara att jag får börja då! Jag ska uppdatera er, var så säker! ;)

för väl att du skippar instruktören :smirk: !
Jättekul om du hittar en grupp på ridskolan som passar dig :banana:
Så får du lite tips på din egen sits och ridning och ideer på saker du kan träna med din egen häst sen.
Lycka till!

*studsar in och tittar* :)

Hehe jo, hade ett travarsto på foder som förstahäst och sedan har det bara fortsatt:D

Okej allihop!

Härligt!:) :banana:
Vill du ha nån och snacka med så finns jag på msn: marie.handsmedsgarden@telia.com:)
Alltid kul att byta erfarenheter med andra travägare:D

för väl att du skippar instruktören :smirk: !
Jättekul om du hittar en grupp på ridskolan som passar dig :banana:
Så får du lite tips på din egen sits och ridning och ideer på saker du kan träna med din egen häst sen.
Lycka till!

Ja, jag ska som sagt dit och titta på onsdag.. Annars får jag väl först ta en privatlektion så kanske de kan bedöma vart jag passar? Det skulle ju vara bra. Tack! :banana:

Okej, vad roligt :) Jag ska adda dig, dock har jag inte tid just nu! Vi höres då! ;)

Hej. Håller på att kolla upp om det finns möjlighet för dig att komma med som markdeltagare på AR kursen som vi ska åka på. Det är ju lite långt men logi finns alltid här. Vad tror du?

Hej hallå
Tyckte att din häst var lite lik en travarnordis som jag har ägt.:love: Å se på tusan: de är från samma stam. (lite iallfall, båda härstammar från Steggbest) ;)

Jag är polare med Carina58 och det vore jättekul om du ville komma på kursen för Lena Danius. Jag ska just anmäla dig med... Carina är jättetrevlig och gästvänlig, du bor som en drottning där! :banana:

Välkommen till Piteå!

Om du vill ha mer "hästpolare" att snacka med så kan du pm:a mig så får du min msn.

Hej där. Det där gick ju bra. Så kul, då syns vi den 26-e.:rofl:

Hade ämnat att svara tidigare, men äntligen har jag fått tummen ur :) Tycker att du gör ett fantastiskt jobb min din häst, Grålly.

Tack för en trevlig vecka.:rofl:

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 619
Senast: Freazer
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
529
Senast: MiniLi
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 390
Senast: Roxy
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 053
Senast: Emro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama