Känner mig urusel och allmänt skitdålig..

Sv: Känner mig urusel och allmänt skitdålig..

ja, det var det, såg att det såg konsigt ut.:rofl:

Vilken underbar berättelse! Grattis att du fått ett så underbart band mellan dig och din häst. Jag tycker att det är mycket viktigare att man är bra vän med sin häst och kan mer om hästar än om ridning. Jag tycker att du borde börja rida på ridskolan i en grupp med vuxna nybörjare. Då kommer du lära dig grunderna och träna lite på sitsen och sånt, men det är jättebra att du har bra balans redan, det är enormt viktigt när man rider!

Grattis än en gång att du redan har kommit så långt :banana:

Hur har det gått?
*nyfiken ju*:banana:

Åhå, vad kul att du är nyfiken! ;) Jag, tillsammans med bl.a. Carina 58, går på kurser inom Klassisk Ridkonst. Vi har gått en kurs som markdeltagare i Januari, och kommer nu i Mars att rida på kursen. Jag lånar en häst, är lite för långt för att ta med min egen. Men jag lär mig på kursen och lär sen min häst, och det går väl framåt! Det tar tid, men det går! :D

Tack för att du tänker på mig! :angel: ;)

Vilken underbar berättelse! Grattis att du fått ett så underbart band mellan dig och din häst. Jag tycker att det är mycket viktigare att man är bra vän med sin häst och kan mer om hästar än om ridning. Jag tycker att du borde börja rida på ridskolan i en grupp med vuxna nybörjare. Då kommer du lära dig grunderna och träna lite på sitsen och sånt, men det är jättebra att du har bra balans redan, det är enormt viktigt när man rider!

Grattis än en gång att du redan har kommit så långt :banana:

Tack så mycket!! :o

Nu har Grålly varit hos mig och kursat. Passar på att sätta in en bild på henne och min Trolla. Tack Grålly för några trevliga hästdagar.
8464968.jpg
[/url][/IMG]

Hej. Grålly, glömde att säga. TACK FÖR VARGTRÖJAN.;)

Haha, använd du den tills jag kommer. ;)

Snygg bild på mig och Trolls, btw :angel: :D

Vad kul att det har gått framåt! Som någon sa (har jag för mej?) att rida är bara en del av hästägarskapet. Har du kommit så här långt med sunt förnuft kommer du komma ännu längre med samma inställning. Lycka till i fortsättningen!

Tack, igen. Det värmer något otroligt! Saken är den att vad ska man filma? Jag rider ju egentligen inte, jag KAN inte rida. Jag kan hålla mig kvar på hästen, liksom, jag fattar inte allt sånt här med stora volten, volter i hörnen, jag kan ingenting. Ja, jag måste höra runt på ridskolan. Ja, det är lite tråkigt.. Vill gå ett hästgymnasium också, men måste väl skippa det eftersom jag inte ens kan rida. Gissar på att man måste kunna rida jättebra.

orkar inte läsa hela tråden...Det finns ju olika hästgymnasium. De flesta naturbruksgymnasium har hästhållning. Jag gick hästhållning med naturvetenskap i rättvik (dalarna). Det var många tjejer som inte kunde rida så värst mycket när de kom. Tjejer som inte hade råd att gå på ridskola eller för ens tala om att ha egen häst:crazy: . Jag tycker definitivt att du ska söka till olika skolor :D

Vad kul att det har gått framåt! Som någon sa (har jag för mej?) att rida är bara en del av hästägarskapet. Har du kommit så här långt med sunt förnuft kommer du komma ännu längre med samma inställning. Lycka till i fortsättningen!

Tackar så mycket!!

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 619
Senast: Freazer
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
529
Senast: MiniLi
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 390
Senast: Roxy
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 053
Senast: Emro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama