Känner mig taskigt bemött på framridning!

Sv: Känner mig taskigt bemött på framridning!

Tack för alla bra tips & annat! Kommer absolut läsa igenom reglerna tills jag kan dom, så är det i alla fall inte mitt fel att jag får bitchblickar på mig! ;) [Tacksam :p ]

Jag brukade alltid skritta på spåret de få gångerna jag behövde skritta på framhoppningen (nationell nivå på ponny). Helst skrittade jag inte alls om det var "fullt" på framhoppningen.

Jag är en sådan som alltid eller för det mesta blir klar tidigt, vill ha det så, MEN jag stannar INTE på framhoppningsbanan utan går ut och skrittar utanför då jag inte är i behov av ett "sista språng". Detta är dock svårt på de klubbarna som har allt under ett och samma tak, man går in på ett ställe och kommer ut efter avslutad ritt på ett annat och aldrig går ut utomhus mellan framhoppningen och tävlingsbanan.

ska du rida på volt bakom hindret, HÅLL KOLL PÅ FOLK SOM KOMMER OCH SKAHOPPA. Skriker någon HOPPNING OXER förutsätter denne att personen som verkar rida rakt fram på fyrkanten inte svänger in precis bakom oxern liksom. Krockade väldigt illa med min häst på det sättet, en tjej red på volt bakom hinder, helt i sin egen värld och vi krockade i min landning. Kunde gått mycket värre än det gjorde, även om min häst skadades psykiskt och andra tjejen fysiskt av händelsen.

i övrigt, håll tillhöger, var uppmärksam på andra. råkar duvara ivägen, le ursäktande och säg förlåt eller ursäkta. Tjejen som är ett as mot dig är antagligen det för hon känner sig hotad av dig.

Liknande trådar

Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 976
Senast: Mia_R
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 494
Senast: Urigurien
·
Övr. Hund Sedan i går har min hund betett sig ganska illa. Han är nio år gammal och har varit min i två år. Jag vet inte så mycket om hans...
Svar
7
· Visningar
3 835
Senast: AraSlei
·
Hästmänniskan Min älskade medryttarhäst har flyttat :cry: och jag har funderat på att köpa mig en egen Dock finns nu inga stallplatser med tillgång...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 051
Senast: Sunny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar