Känner mig taskig

N

niboonkh

Hej alla glada

Jag har i helgen bytt från halm till spån på mina sötnosar, för jag tyckte att det åts för mycket av det. Men jag tycker ju det är så himla bra när det har att pyssla med i boxen. Men samtidigt så blir det lite väl runda magar :angel:
Men jag känner mig taskig... kanske kan man lägga ett litet lager med halm ovanpå så finns det lite att plocka med.. ville bara skriva av mig lite dåligt samvete.

:smirk: Hur gör ni ?

Sv: Känner mig taskig

Jag har torv i boxen, men jag har hängt upp en IKEA-kasse i en specialkonstruktion som hon har lite halm i att pilla med.

Vill inte att hon drar runt det i torven, det blir så svårt att mocka... :o

det var ju smart ... bättre än att mixa som sagt Tack :)

kan du inte ge dem grovfodret i hönät, då tar det ju längre tid för dem att äta upp det.

Bison skrev:
kan du inte ge dem grovfodret i hönät, då tar det ju längre tid för dem att äta upp det.
Men det blir oxå en onaturlig ställning att äta i för den....

om du hänger upp en påse el liknande med halm så kommer du ju tillbaka till den onaturliga ställningen...
jag skulle nog laggt in lite halm i ett hörn endast, det är ju inte alla hästar som drar runt det i hela boxen. och gör dom det så är det ju inte så fasligt jobbigt att mocka så länge det inte är ett lager halm i hela boxen..

En av mina stalltjejer har en isis som står på spån.
Hon lägger in en bunt med halm i ett hörn.
visserligen är det lite utspritt här och var på morgonen,men det mesta är uppätet.

Tack för alla bra tips
Jag la ut ett lager halm i går kväll så hade de lite att pyssla med :bump:

strumpan skrev:
En av mina stalltjejer har en isis som står på spån.
Hon lägger in en bunt med halm i ett hörn.
visserligen är det lite utspritt här och var på morgonen,men det mesta är uppätet.

Precis så har jag också gjort! :p Fungerar utmärkt. Hellre att jag får mocka lite längre än att de ska ha tråkigt! :D

En i mitt stall satte in en hel julgran i boxen till sin häst... :D

Den var mycket uppskattad och mycket c-vitamin är det ju i gran.. om man vll att de ska ha något att "pyssla med". Halm är ju också jättebra och kanske lite enklare... :rofl:

jag har både halm och spån till min häst men det gör inget om han blir tjock ;) han kan tydligen inte bli tjock nämligen...
till de andra tjockisarna i stallet lägger vi in lite halm i ett hörn i boxen och det brukar vara uppätet på morgonen...

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 767
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 212
Senast: Jahaja
·
Hästmänniskan Jag läser om och om igen hur hästar som sålds som snälla och lugna plötsligt blir ohanterliga och farliga, och köparen påstår att...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
6 770
Senast: co-SMAD4
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 918
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar