Känner mig taskig när jag rider

Social samvaro för en häst är att leka i hagen, stå och vifta flugor och klias, inte jobba ihop mot ett gemensamt mål eller att få samarbeta med ägaren.
Det är för hundar, kråkfåglar, apor och däggdjur i vatten som har ett födosök som förutsätter samarbete och problemlösningar.
Fast hästar arbetar ju väldigt mycket ihop i flocken för att åstadkomma en bra stämning i flocken. Dom har ju uppdelade uppgifter i flocken för att få den att fungera. Det är väl att jobba ihop till ett mål?

Förstår Hur du känner, är också en människa med mkt ångest/tankar. Jag tycker att det bästa är att rida. Min häst mår så bra av att bli riden osv. Om du är osäker på att din häst tycker att det är tråkigt så kan du variera dig mycket i din träning och ge hästen massor med beröm:D det funkar bra på klöver åtminstone! Att rida är bra för hösten eftersom att den känner sig omhändertagen och för att man stärker banden och blir dennes bästa vän! Jag har länet som du och kom fran till att man kan sköta det på andra sätt, ibland brukar jag busa omkring i paddocken, träna tricks, bara skritta ut mm. Ett tips är att börja rida i grimma. Klöver har blivit så positiv till träning sen jag tog steget och började köra bettlöst. Det är ett sätt att bli "snällare" mot hästen som har funkat jätte bra för mig:bump: jag hoppad att det här hjälpte dig vet hur det är att gå omkring med ångest:grin:

Tack för alla svar!
Jo rider mkt i grimma o tränar markarbete osv.
Ska försöka brotta ner dessa tankar och sätta igång igen :)

Liknande trådar

Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 601
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 122
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 391
Senast: mars
·
Hästmänniskan Så, nu har jag gjort det! Bokat in mig på privatlektioner, börjar den 29/1. Känns pirrigt... Men som jag längtar, jag har längtat i...
Svar
19
· Visningar
2 033
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höstföräldrar 2023
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Textiltvätt/mattvätt?

Hund, Katt, Andra Djur