Känner mig så tråkig!!

Lenis

Trådstartare
Hur mkt ska man aktivera en valp eg? Lejonet var så lugn när hon var valp, hon tuggade lite leksak inne eller fick kel, sen gick vi små prommisar.. det var liksom ingen issue..

Har en vavva-valp här nu och det känns verkligen att han är van att busa med syskonen, och det är ju svårt att ta deras plats.. Går ut så han får leka i gräsmattan då & då, går en miniprommis ett par gånger om dan (typ 600 meter totalt) så han får lulla efter oss och lära sig koppler eller som lös, att hålla koll på var vi är. Inne har han några leksaker och de är ju superkul ibland, men ibland (som just nu) duger ingenting, man kastar bollar, klämmer pipleksak, men det är inget kul tydligen. (Har själv hög feber och orkar inte sitta och busa handgripligen nonstop, så att säga.)

Så sen blir han uttråkad och biter på lite olika saker, och när han fått några "nej" (och man ger nåt han får bita på istället) tröttnar han & lägger sig och sover.

Tilläggas kan att han också är förkyld och hostar & nyser en del, men är i övrigt opåverkad.

Aktiverar jag honom för lite? Han blir ju uppenbarligen uttråkad? Är jag ute i trådgården mer så lessnar han på det med (det småregnar) och vill sitta famnen istället.. Känner mig rätt otillräcklig som valpförströelse :crazy:

(En liten ljuspunkt är väl att rumsrenhetsträningen går galant- 9 veckor gammal och en enda pöl på ett dygn, och den var på en tidning inatt *stolt* ;) )

Sv: Känner mig så tråkig!!

Alltså.. Han är ju väldigt ung, han ska inte vara uppe i varv 24/7-han Måste kunna koppla av, valpar sover dessutom väldigt mkt-därav kan dom verka uttråkade.

Min schäfervalp är 11 v Idag, Han är ett riktigt yrväder. Men vi går mindre promenader, leker, tränar lite lätta grejer osv. Han busar med dom andra djuren och han avgör själv när det är nog.

Jag går heller inte efter honom och försöker få han aktiverad hela tiden, han kommer självmant när han vill gosa eller busa, men det är upp till mig om jag tackar ja till den inviten och vice versa.
Och ibland får han helt enkelt tåla att varken Jag eller dom andra djuren vill underhålla honom-that's life.

Senast ändrad:
Sv: Känner mig så tråkig!!

Jag har också vavva valp, + en äldre vavva på 6 år.
Valpen är 9 veckor :love:

Han har funnit sig bra tillrätta här, otroligt framåt och urgullig.
Han har liksom sitt eget schema, vaknar prick 7 varje morgon, leker till 10, sover till 12, leker, äter sover under eftermiddagen.
På kvällen är det sedan fullt race tills han somnar vid 22.

Han leker mer än gärna med mig men är bra på att aktivera sig jälv också, jag har gett honom massa roliga leksaker som låter och vibrerar samt tugg grejer, så han går inte på inredningen hemma, gjorde inte min andra heller.

Lycka till!

Liknande trådar

Övr. Hund Nu börjar jag bli desperat här.... Det är så att jag och hunden, whippet på 11mån, flyttade in hos min mamma och mina 2 småsyskon för...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 415
Senast: pumah
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar