Känner av löp trots kastrering? (tik)

Jenny85

Trådstartare
Min tik kastrerades tidigt i somras efter att hon haft svåra problem under sina löp. Nu har hon mått lite skumt den här veckan (ca 6 månader sedan sista löpet), ungefär så som hennes problem har börjat under löpen, och min hanhund är lite extra intresserad av henne (slickar pink och "smaskar", är på och slickar henne mellan benen när han får chansen osv) och nu fick han dessutom nån slags ofrivillig utlösning i sömnen... Det jag nu funderar på är ju om det kan vara så att det skulle ha varit dags för löp nu och att det svävar runt lite extra hormoner i kroppen just nu trots att hon är kastrerad? Jag har något svagt minne av att veterinären menade på att det KAN va så att hon blir påverkad av hormonerna ändå trots att det såklart inte är något regelrätt löp... Kan det va så?

Sv: Känner av löp trots kastrering? (tik)

Det kan ta upp till ett år innan hormonerna stabiliseras efter en kastrering, så det är säkert lite "löp" som spökar.
Nu vet jag inte som det stämmer, men jag upplever att tikar med väldigt jobbiga löp påverkas längre av hormoner efter en kastrering.

Sv: Känner av löp trots kastrering? (tik)

Min tik kastrerades för ett år sedan och vi har märkt av båda "löpen". Har hört att det är ganska vanligt och att det brukar bli mindre och mindre med åren :)

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har, för första gången i mitt liv, blivit med tik. En omplacering, snart fem år gammal, som tidigare bara bott hos sin uppfödare och...
Svar
4
· Visningar
467
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Flertal hanhundar är just nu helt tokiga i min tik. Det ska luktas och slickas om dom får möjlighet, det bryts av oss ägare och så tog...
Svar
4
· Visningar
406
Senast: Wenniz
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
833
Senast: animalasia
·
Hundhälsa Hej! Då ni varit så hjälpsamma tidigare så provar jag att göra ett till inlägg. Min hund är nu 1 år och 1 månad gammal. Han är en kul...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 410
Senast: Johdan96
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈