bapro

Trådstartare
Vad tycker ni om hingsten Kannan? Fick förslaget av en på flyinge att ta honom på mitt sto e. Silbersee. Har sett film på honom och tyckte han såg lite tung ut, annars fin. Han lämnar tydligen bra avkommor som är eftertraktade internationellt =) Behöver lite storlek till mitt sto då hennes syskon och mamma är små. Mitt sto är 168cm. Har bara sett en avkomma efter Kannan. Den hoppar riktigt bra men är lågställd med kort hals och inte så vacker i typen...

Sv: Kannan?

Jag hade inte tvekat att välja Kannan, han har ju sin plats på världsrankingen av en anledning;). Bra scoop har han. Han passar bäst till ston som är lite mindre som saknar scoop och styrka. Skall undvikas till tyngre ston.

Passar han verkligen bäst på ston som saknar scoop o styrka? Borde det inte bli bättre med ett sto MED scoop o styrka ;)

Jag tror inte att du ska ha just den Kannan-avkomman som en mall för vad han lämnar. ;)

alla ston är inte perfekta och har man ett sto som saknar detta är han en ypperlig kandidat.. eftersom han själv har detta som några av hans starka sidor, förstår inte det otydliga?
Klart att det blir ÄNNU bättre om stoet också har detta men jag tror du förstår vad jag menar.

Han var en av de hingstar som ASVH:s avelsexpert rekommenderade mig att använda på mitt sto. Men han sa att Kannan haft dålig spermakvalité, något jag borde tänka på.

som jag förstod det hade sverige fått sämre kvalitet än övriga länder förra året, men nu skulle den hålla samma kvalitet och lika hög dräktighetsprocent som i övriga europa :S

Ja det var ju hyggligt! Att Sverige skulle få sämre kvalité än andra länder alltså. För jag gissar att de som fick sperma i Sverige betalade lika mycket som de andra?

Fanns någon förklaring till varför det var så?

Vi har fått ett fantastiskt fint föl e. Kannan på gården där jag jobbar. Vacker, lätt och högställd modell. Morfar är Stakkato.
Jag hade inte varit främmande för att betäcka med honom :)

Jag funderade på Kannan till mitt sto (e Caressini l och ue pommes royal), men det föll på att hans sperma bara kunde lev fryst och att det är mitt stos första föl. Nästa gång ska jag försöka ta honom. :)

Vet inte sa mkt info om Kannan, men jobbade pa ett stall i Luxemborg dar en av hans avkommer fans, en godkand hingst namn Kiwi du gibet. och vad jag sag hos honom var bara posetivt, bra i huvudet, utstralning till max och otroligt harlig och rolig att rida, kandes abslout inte tung.. ar ca 170 i mkh.. /Alexandra

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 932
Avel Jag går och funderar lite på vad jag ska välja för hingst till mitt sto till våren. Stoet är import Litauen och hyfsat ok ihopsatt med...
Svar
15
· Visningar
2 374
Avel Hej! Mitt älskade sto har pga skada fått lägga ner sin tävlingskarriär. Hon fick 2019 ett föl e. Action Man Ask och nu är jag så sugen...
Svar
3
· Visningar
1 169
Senast: Fannybadh
·
Avel Jag har ett dilemma och skulle uppskatta åsikter utifrån! Jag har ett, i både mina och andras ögon, fantastiskt sto e quite easy. Hon...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
16 477

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat