Kaninungar..När??

Oliwen

Trådstartare
När brukar kaniner oftast föda sina ungar? Min lilla tjej har fått en kull på 2 små förut och då fick hon dom på kvällssidan när vi inte var hemma. Nu ska hon ha bebisar igen,har gått 31 dagar idag:crazy: När har era kaniner fått sina ungar???

Sv: Kaninungar..När??

Jag tror att kaniner kan få ungar både lite tidigare och senare än beräknat. Är du helt säker på att hon är dräktig?

Är helt 100 på de!! Hon är tjock som en tunna och så känner man när dom sparkar:laugh:

okej:) kul

Men jag tror att de lär komma lite senare isf. Och den första tiden ligger de ju ingömda i halm så du får kanske kolla varje dag om det har blivit ngt.

vissa honor kan gå upp till 35 dagar. Oftast är det så att är kullen stor så föds dom lite tidigare och tvärtom, den här kullen kanske är liten?! Lycka till :)

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 654
Senast: starcraft
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 015
Senast: Anonymisten
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 675

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka