Kaninspråket

fejko

Trådstartare
Vad betyder detta?

Ligga platt på mage och andas hastigt, kanske knirpa lite med tänderna. Rädd? För varm?

Slicka i ansiktet. Jag tycker om dig?

Sv: Kaninspråket

När de ligger platt längs golvet/marken, öronen mot kroppen och andas häftigt, så är de rädda.
De gör så för att de ska bli så små som möjligt och förhoppningsvis inte bli upptäckta av det som jagar den.

Att den slickar i ansiktet brukar betyda att den tycker om dig, ja.
Sen kan det också bero på att du smakar salt.

Det beror på hur kaninen ligger, till exempel var den har sina fötter. Alla kaniner andas ganska häftigt om man jämför med människor.

När kaniner ligger och tuggar lite brukar de vila och inte vara rädda men det finns de som hackar tänder vid stress.

Man ser på dem oftast, hela kroppsspråket.
När de hackar tänderna kan de vara stressade, ha ont och tycka det är skönt om man kelar.

Det beror på hur kaninen ligger, till exempel var den har sina fötter. Alla kaniner andas ganska häftigt om man jämför med människor.

Nu kanske jag inte skrev ordentligt.
Men när de ligger platt tryckta mot marken med benen under sig, öronen bakåtfällda och hårt tryckta mot kroppen, har uppspärrade ögon och andas häftigt - då är de rädda.

Självklart ligger kaninen även på mage tex när den vilar.

Sa gjorde mina gamla kaniner nar de skulle komma tillro innan de skulle till att sova. Lag utstrackta med halvslutna ogon, andades snabbt och gnisslade lite med tanderna och sa vips efter ett tag kasta sig ner pa sidan och sova :D
Later lite otackt nar de hyperventilerar sadar men om kaninen verkar avslappnad i ovrigt och om den inte andas sa for jamnan sa ar det ingen fara. Om det alltid later mycket nar kaninen andas bor du ta den till en veterinar och kolla luftvagarna.

Later lite otackt nar de hyperventilerar sadar men om kaninen verkar avslappnad i ovrigt och om den inte andas sa for jamnan sa ar det ingen fara. Om det alltid later mycket nar kaninen andas bor du ta den till en veterinar och kolla luftvagarna.

Ja precis! Men vad bra, då är han inte rädd eller sjuk utan håller på att somna.

Liknande trådar

Hundträning undrar lite då han har börjat tuffa till sig. Inte mot de lite starkare hundarna vi känner, där lägger han sig platt, men mot den...
Svar
13
· Visningar
651
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 218
Senast: Maniac123
·
Småbarn Den här veckan har sonen fått ytterligare två affektanfall, utöver det som han fick under påskhelgen. Det senaste väntade jag mig...
Svar
11
· Visningar
2 824
Kläder & Bli fin Jag får varma fötter och klarar inte av heltäckande skor på sommaren. Jag har precis köpt ett par Birkenstock som jag ändå tycker...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 973
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30