Kaninhoppning. Miniklassen ? :S

L

Lexus

Hej,
Jag har en ungkanin som jag skulle vilja starta i kaninhoppning. Men jag tror att lättklasserna är lite för höga att börja med. Men jag hörde att det fanns något som hette Miniklassen som man kunde starta i också. Då blev jag superglad!
Jag undrar nu om någon där ute vet någonstans där det finns hopptävlingar som har miniklasser som man kan starta i ?
Skulle vara roligt att börja tävla med min Strumpan som hon heter, tidigt :)

Sv: Kaninhoppning. Miniklassen ? :S

Det är bara vissa klubbar som anordnar dessa hoppningar, så titta på din klubbs hemsida :)
"Min klubb", västmanlands kaninhoppare anordnar inte minihoppningar t ex. vilket är lite tråkigt.

Senast ändrad:

Okej, vad tråkigt, tror inte att min heller gör det. vilket är lite tråkigt. för man måste ju kunna vänja dom vid att hoppa bland folk och en massa annorlunda hinder.. :/

Jag tycker också att det är synd! Skulle gärna vilja komma ut och miljöträna lite, men helst inte på hinder som är 25-30 cm ;)

Då är det ju bara att ta med den till tävlingsplatsen och gå runt lite :idea: Tränar man en kanin tillräckligt bra och hjälper dem bygga upp självförtroendet och får dom känna sig "Best" så brukar det aldrig vara några problem, men är man lite nervös själv så lär man känna lite folk i klubben genom träningar eller liknade och så tar man med kaninen och bara kollar ett par gånger och miljö tränar samtidigt ;)

Mvh Malin A
Västkustens Kaninhoppare

Får man ta med dem? Har en "liten" sparvel (galen hankanin på 6 mån) som jag skulle kunna ta med när jag tävlar någon annan. Han är inte på långa vägar redo för några stora hinder ;)

Ja det får man. Kaninen måste vara 4månader för att få tävla. Och det verkar ju din vara så då är det ok att ha dem på tävlingsplatsen med ;)

Kan bara instämma, om man har kaniner som är lite skrajsna eller halvtokiga i nya mijlöer är det jättebra att miljöträna dem, jag brukar låta mina springa på skogspromenader och försöker gå till lite olika ängar, även kanske ställen där det är en del folk, så det vänjer sig vid alla som pratar, det finns ju ofta ganska mycket folk på tävlingar :)

/Anna

vi har här i örebro men det är väl lite långt att åka, såg att du bodde i sthlm :crazy:

*Kl*
kan ju skryta lite med oså att jag och Brasse (Tävlingsnamn, Le-Petit) vann Örebros första miniklass :D :banana:

Vi samarbetar med Blå Stjärnan. Dom kan jättemycket om kaniner och vi har anordnat ett par tävlingar ihop (jag är med i 4h). Men dom borde väl finnas på fler ställen än Borås? :)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 683
Senast: Enya
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 356
Senast: IngelaH
·
Hästvård Hej. Jag var för en tid sedan medryttare på en häst som var hur snäll som helst. Varför jag valde att söka till denna annonsör var för...
Svar
9
· Visningar
3 271
Senast: Djurvän
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 519
Senast: Saeta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar