Kaninhona + marsin = problem ??

A

AndZbra

Hej
jag har en kaninhona som har varit ensam i 6 må.
blev rekommenderad att skaffa marsvin som kompis till henne. Köpte en marsvinpojke. Hon vill bita honom !!! Vad gör man ??
ska man ge dem en tid ? kan det funka senare ?
ska man kastrera henne ? blir hon mindre aggressiv om man kastrerar henne ?

behöver hjälp !

Sv: Kaninhona + marsin = problem ??

Ge dem tid hon vill försvara sitt revir. Hon är lika revirhävdande som kastrerad så det hjälper inte. Ge dem sysselsättning och större utrymme. Ha burarna bredvid till en början.

Sv: Kaninhona + marsin = problem ??

Det finns en tråd om detta just nu, och som jag svarat i den skulle jag inte ha marsvin och kanin tillsammans, visst KAN det fungera men som det redan sagts i föregående tråd kan dom skada varandra + att de inte har så mycket utbyte av varandra. Marsvin är flockdjur och trivs bäst ihop med andra marsvin och bör leva ihop med andra marsvin, kaniner och marsvin förstår inte varandra på samma sätt.

Lycka till!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
784
Senast: animalasia
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 738
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 252
Senast: Acto
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 965
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV