Kaninhane kompis???

orcide

Trådstartare
Vi har en 6 månaders kanin hane som verkar vara ensammen :(
vad kan man ha för kompis till honom?
Han bor i en stor hästbox (4*4meter) så utrymme finns.....

Sv: Kaninhane kompis???

om du kastrerar honom så kan du ha en kompis till honom.
honor brukar funka bäst, men en kastrerade hane kan också fungera.

Jag skulle ha låtit kastrera hanen och skaffat en hona som sällskap.

Lät själv kastrera min hane i vintras, och skaffade en hona. Ångrar det verkligen inte. De är helt underbara ihop. Lilltjejen följer Osk hack i häl, och de sover alltid sida vid sida. Så nära de bara kan komma. :love:

jag instämmer med övriga.. kastrera kaninen och skaffa en honkanin som kompis...:)
jag har haft två honkaniner tillsammans i en hästbox,, de älskade varandra,, när den ena dog så dog den andra av sorg efter bara några veckor...
så kaniner älskar att ha ngn att vara med...:)

Mina kaniner har sällskap av varandra + en ökenråtta :p

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
615
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag har under många år drömt om att skaffa katt men ständigt trängt undan drömmen utifrån min livssituation. Jag bor i lägenhet, pendlar...
Svar
19
· Visningar
1 080
Senast: Keb71
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 197
Senast: Maniac123
·
Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 982
Senast: KesoNeso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama