kanin vitamin?

MinIan

Trådstartare
Jag köpte för någon månad sedan en liten allvitamin flaska till kanin.. tänkte att: lite vitamin tillskott skadar ju inte något djur..
det där ska man droppa i i deras dricksvatten, men då sa en kompis till mig att kaniner inte ska ha sånt.. men varöfr säljs det då?

Sv: kanin vitamin?

Jag var tvungen att ge en av mina kaniner vitamintabletter då han lätt fick brist (det var veterinärens råd), men jag skulle inte ge i vattnet eftersom många undviker att dricka då.

Om din kanin äter som den ska, grovfoder, kraftfoder och grönsaker så behöver den inte mer vitaminer så du behöver inte ge extra "bara för att".

Sv: kanin vitamin?

C-vitamin och samtliga B–vitaminer är känsliga för värme–, luft– och syrepåverkan. Alltså riskerar du att vitaminerna "försvinner" innan kaninen hinner dricka av dem. Samma om du skär ett äpple i bitar och låter det ligga. Jag antar att det är därför det är bättre att ge vitaminrik mat än vitaminer på flaska.

Liknande trådar

Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 984
Senast: KesoNeso
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
601
Senast: tara
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 138
Senast: Tualma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar