Kanin som bor varannan vecka?

P

Pejla

Undrar bara (av ren nyfikenhet): Skulle jag kunna köpa en kanin som sedan bodde varannan vecka med mig hos mamma och varannan vecka hos pappa?

Eller skulle kaninen bara tycka det var sktijobbigt?
Vad tror ni?

Spekulera fritt ;)

Sv: Kanin som bor varannan vecka?

Det skulle förmodligen gå alldeles utmärkt.

Jag tar med mina hem till föräldrarna då och då, de är hemtama med en gång; vet var toalettlådan står, ska hälsa på katterna och tigger russin i köket, så visst trivs de där med.
Samma sak med en kompis dotters kanin, då föräldrarna är skilda bor den också en vecka i taget på respektive ställe, inga problem där heller.

Dock är det väl att rekommendera att man haft kaninen ett par månader innan den börjar flytta emellan, så den känner dig, har förtroende för dig och vet att allt är ok så länge du är med. :)

Liknande trådar

Övr. Djur Hej. Har två kaniner som jag har svårt att lyckas klippa klorna på. Vet att man kan åka till en del zoobutiker etc. för hjälp med detta...
Svar
4
· Visningar
1 003
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 978
Senast: fixi
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
8 589
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar