Kanin med roligt beteneden.

SunDown

Trådstartare
Är det nån som har en kanin som hoppar upp i en säng elr soffan?? :smirk:
Berätta gärna om era kaniner... och om ni har några bilder på dom???
:banana: :banana: :banana:

Sv: Kanin med roligt beteneden.

Japp!
Min pojke (dv.vädur, 8½ år) hoppar gärna upp i min säng eller på marsvinens bur (han får inte hoppa in i vardagsrummet där soffan finns.... - dock brukar han sitta med i knät där på kvällarna och mysa).
Myspys...

Han älskar vovvarnas torrfoder (i alla fall den ena sorten) - när han hör foderpåsen kommer han studsande och kastar sig mellan frambenen på lagotton och sätter sig och äter ur hennes matskål (fast han brukar inte få det för mig längre - får en egen liten hög istället).

Han vill ha det på sitt sätt, vad det än är, annars blir han sur (då kan man få ett tjuvnyp på hälsenan -aaaajj! :cool: ).
Vad man än gör så vill han vara med, helst. Är man i köket (där han bor) måste man se upp, eller snarare ner - rätt som det är snubblar man över herr nyfiken :crazy: .

Här är min plats
Läser Hundsport

Min Jiffe springer lös och har en toalettlåda. Han sover under min säng på en bädd han har där och sitter gärna i soffan med oss på kvällarna :love:

Han är sällskaplig men vill inte kela så mycket. Tycker inte om att sitta i knäet. Hittade honom när han redan var vuxen, så jag vet inte hur han haft det innan han kom till oss.

Dvärgvädur.

I sängen eller soffan var min kanin (dvv) aldrig uppe (om jag inte lyfte upp henne själv) men däremot jagade hon katterna och hunden. Jisses vad det gick! Ingen vågade gå i närheten av henne. :D

När en hund eller katt kom i närheten åkte öronen fram som ett par antenner och så for hon efter dem.

En helt underbar kanin var det *sakna*

Den senaste kaninen jag hade sprang lös hemma. När jag gick till köket och skulle laga mat gick han till sin bur och bet tag i gallret och skakade så jag skulle märka honom och ge honom nåt gott.

Om jag satt i soffan och han var på golvet så kunde jag"klappa" på soffan, då hoppade han upp och skulle klappas.

När vi gick upp för trappan för att lägga oss skuttade han efter och sov på en matta utanför sovrumsdörren och på morgonen satte vi honom på översta trappsteget så skuttade han ner.

Han dog för 6 år sen och jag får fortfarande tårar i ögonen när jag tänker på det.

Tack nu fick jag veta att min kanin inte är en utomjording :angel:
Han håller exakt på som era kaniner gör...
Han går också på låda och kutar i rästen av lägenheten :p

En till grej han tycker är as kul är att ta sats och kuta och slajda in bakom soffan och sen trärnita. :banana:

Hur mycke mat får era kaniner undrar lite bara..?
Min får:
Morgon:3-5msk pellets
Lunch: en morot
Middag: En skola med grönsaker (skålen är överproppad) ;)
Natt: en morot (ibland)
Men han är inte tjock (han väger 2,7 innan kastreringen, ska få hans nuvarande vikt imorrn)
Men han är fortfarande hungrig... :rofl:

Min pojke får:
Morgon - äppelklyfta + hårt bröd, några bitar av lagottons torrfoder :angel:
Mitt på dagen (inte varje dag) - morot eller gurka
Kväll - morot

Han har hela tiden fri tillgång på hö (brukar fylla på morgon och kväll).

Mina kaniner har alltid bott utomhus pga. att min pappa är allergisk. När de bor ute så får man inte samma kontakt med dem, mina har aldrig blivit sådär riktigt sociala men man har kunnat ha dem lös på gården utan att de rymt iväg. Det är allra mest spännande när kaninerna har ungar, de är ju överallt och ingenstans på en gång! :love:

En unge som jag födde upp -03 bodde hos mig två veckor i somras när familjen var på utlandssemester. Han är innekanin och jag som aldrig haft en sådan blev väldigt förvånad när kaninen hoppade upp och ner i min säng, sprang tätt i hälarna på oss i familjen och var allmänt kelsjuk hela tiden! Precis som min gamla undulat var!

Detta var en jätte bra tråd! :smirk: Min kanin är inte SÅ mycket mer annorlunda än vad Era kaniner är.

Min kanin hoppar upp i min säng när jag ligger och tittar på TV eller göra mina läxor. Hon hoppar även upp i vår soffa när jag sitter där. Hon måste kolla in läget så man inte missar någon matbit om mamma sitter och äter.

Hon uträttar sina behov i vår katts låda och äter upp hennes torrfoder och hon älskar och ligga och sova under våra korgar brevid vår tvättmaskin. Det spelar ingen roll om den är på och hon JAGAR vår dammsugare. :o

Hur gör ni med alla sladdar ni som har kaninen lösa i hela huset/lägenheten? Eller är det bara vi som har massa sladdar överallt :p Haha.
Finns väl nån sorts skydd att sätta över men har hört att det inte ska funka så bra. Har funderat på att ha kaninerna i ett rum när ingen är hemma (och på natten med då.. ;p) och ha dom lösa annars. Då har man ju lite mer koll på dom.. Men bäst skulle ju vara om dom kunde vara lösa hela tiden, mycket mera utrymme :D Får väl se om man kommer på nån bra lösning..

Här har vi brickor för kontakterna där det sitter sladdar i köket, i övrigt finns inga sladdar tillgängliga där han är....

Nu har Poppe hittat på ett nytt bus :P
Nu sitter han på fönsterbrädan och tittar ut...
då undrar ni väll hur khan kommer ditt..
först upp i min säg och sen på några sackosäckar och sen fönsterbräddan...
:banana:

Jag har kompostgaller för datan..

min kanin älskar att glida på mitt trägolv, han springer som tusan och sen tvärstannar han och glider nån meter å sen in i väggen :D rätt kul att titta på, sen när ja sitter på sängen hoppar han upp i mitt knä ^^

Min kanin älskade när man låg på tex. sängen eller ute på gräsmatten, så att han fick hoppa fram och tillbacka över mig. han tyckte att det var så pass roligt att han kunde hålla på jätteläng och bara hoppa fram o tillbaka över mig. Ibland fick han för sig att bara springa runt, runt mig varv efter varv, han tröttnade inte utan kunde hålla på jättelänge. Han var även lite spec. med att han inte "vågade" äta någon annanstans än i sin innebur och på tävligar. Därför växte gräset LÅNGT i hans utebur, man fick klippa gräset i en kaninbur, hur normalt är det då.. ? :D

min gamla kanin hoppade upp i soffan ibland när han sprang lös i rummet, eller i min säng och somnade där (om han fick vara ensam i sängen).
om han hade varit ensam på dagen och jag kom in till rummet där han var eller ut på altanen till honom började han springa runt mig jättelänge, fortsatte springa och tröttnade inte :p
och så fick han sina små ryck och hoppade runt i rummet ibland, som en häst som brallar eller något :love: :D
fast han var grymt sur ibland också, satte sig under vår gungstol och såg sur ut och om man kom för nära hoppade han fram och bet till :rofl: :rofl: (har bild men vet inte hur man lägger upp :bump: )

min innekanin håkan hoppar jämt och ständigt upp i min säng, och lägger sig på en filt jag har där. han kissar aldrig eller något, han hoppar bara upp och lägger sig på filten :D

en av mina utekaniner tar ibland en tennisboll och tar tag med munnen och springer runt med den :D
ser väldigt kul ut.

Oskar (11 månader gammal hermelin) brukar få vila lite med matte i sängen om jag ligger och läser lr dylikt. Det blir dock ett fasligt liv när han upptäcker att täcket/överkastet inte ligger slätt. Ve alla skrynklor! :eek: Samtliga "inåtbucklor" dras upp med hjälp av tänderna, och sedan slätas allt ut genom att han skjuter framtassarna framför sig. När han äntligen lyckats åstadkomma en slät fläck, kan han förnöjt sträcka ut sig på den. :D Om han däremot inte lyckas, så får han ta till plan B; lägga sig på mattes mage. ;)

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 542
Senast: Raderad medlem 149524
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 483
Senast: Barbabelle
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 974
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar