Kanin i temperatursskillnad

FrittePower

Trådstartare
Om man har en kanin och ska åka bort, hur tar den att bäras ut ur huset och in i en bil? givetvis ingen iskall bil. Men det blir ändock en temperatursskillnad på rätt många grader om än en mycket kort stund! Kan man bära den i transportburen eller bör man ha den innanför kläderna?
Är orolig nu vintertid - sommartid är ju allt frid och fröjd!
Men jag pendlar ibland mellan olika boenden, över helgen och sånt.

Bör jag vara orolig eller hur mycket klarar en kanin?

Tack på förhand

FrittePower

Sv: Kanin i temperatursskillnad

Kaniner är ju känsliga, men så farligt tror jag inte det är!
Fyll buren med lite hö och en filt över så går det nog bra.

Mina kaniner bor i stallet i vanliga fall.
Har vart iväg hos vet. nu 2 gånger. Och då har ena kaninen åkt i en kattbur med hö och en filt över. Första gången åkte vi buss och när jag skulle hem så var det värsta ovädret, och han hade precis vart nersövd. Men han klara sig bra.

Nu andra gången åkte vi bil upp och även då blev han nersövd. Bil hem och nu bor han inomhus, blir ju lite omställning för han, att komma från några plusgrader till ca 18 grader. Men än så lever han, och jag hoppas verkligen såret läker denna gången!

Det kommer förmodligen gå alldeles utmärkt, mina har aldrig mått dåligt av det. Linda in den i filten eller handduken eller vad den nu har för underlag i transportburen om det är snorkallt. Den kommer förmodligen bara bli förbannad och kravla ur emballaget så fort den bara kan, men då har du ju i alla fall försökt. ;)

Tack för era svar, båda två!

Nu känns det genast lugnare:) Så lilla kaninen kan följa med mig ut och åka bil ibland:D

Tack för era svar, båda två!

Nu känns det genast lugnare:) Så lilla kaninen kan följa med mig ut och åka bil ibland:D

kaniner är känsliga för värme. inga problem att ta ut en innekanin, men skulle du ta in en ute kanin skulle den få värmeslag eller chock.

kaniner är som gjutna för att klara sträng kyla. däremot inte värme

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 711
Övr. Hund Västgötska Brukskarlsklubben :devil: :devil: :devil: :devil: Till dig som tänkt skaffa karl...
Svar
7
· Visningar
1 871
Senast: oseriös
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama