Kanibal-fiskar?

attempt

Trådstartare
Min pojkvän har ett akvarium med tre fiskar, två stora av okänd art och en Mal.
För några dagar sen hittade vi skelettet från Malen på botten, dom hade alltså käkat upp den! :eek: :crazy:

Gör fiskar så?
Varför?

Sv: Kanibal-fiskar?

Ja, det är väl klart. Många djur är opportunister. Ligger nåt och dör framför dem så äter de upp resterna. Helt naturligt. Oftast är det dock så att malen dör av en orsak, dvs inte för att fiskarna har ihjäl den, och sen snaskar övriga invånare i sig resterna. Malar är ganska knöliga och hårda att ha ihjäl.

Kannibalism refererar till en art som äter sin egen art.

Okej, då fattar jag. Blev bara så skräckslagen när jag fick se påett skelett i akvariumet, trodde dom hade haft ihjäl honom. :crazy:

Om fiskarna är aggressiva kan det såklart ha varit så, men betydligt vanligare är att fisken dör av något annat och sedan blir sushi-bar åt de andra.
Om du lägger in en bild på de "okända" fiskarna så kan jag berätta vad de är för något.

Liknande trådar

R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 809
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
888
Senast: igbest
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 301
Senast: Freazer
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 013
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Kallbad