Kandardax...

kicki71

Trådstartare
men kommer inte ihåg...var det stången som skulle vara en cm kortare än bridongen?
Och stången ska ha samma längd, som hästen har i vanliga fall på bett (med fasta ringar)?
Tacksam för en kort minnesuppfriskning....

Vad jag har fått lär så ska bridongen vara längre än stången.
I så fall så är det stången som ska ha "normal" storlek.
Så har jag det i alla fall, funkar perfekt.
Jag skulle tro att det är större kniprisk i mungipan om man har samma storlek, men vet som sagt inte.

Nä, jag har oxå hört så, men kom inte ihåg vilken som skulle vara vad...
Men jag tror bestämt att det var så. Bridongen längre än stången.
Kul, då ska jag beställa hem bett och pigan ska få pröva ha kandar... :bow:

Jag har hört tvärtom, att bridongen ska vara lite kortare för att få plats "innanför" stången. Eller rättare sagt inte ska, utan att det rekommenderas .

TL säger på sin Bettfilm att stången bör vara längre än bridongen. Så nu har du lite att fundera över det finns gamla trådar om detta också och alla har olika så det är väl bara att prova sig fram men det kan bli lite dyrt om du inte kan låna och testa.

Jisses!!
Snacka om huvudbry...???
Som tur är så kan jag låna grejor, så slipper jag ha en hel bett-shop hemma!! :bow:

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver hjälp! Ska köpa begagnad hästtransport för att lasta 2 stora/grova kallblod, men alla transporter ser så smala ut. Vad ska...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 144
Senast: CaisaCax
·
Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
854
Senast: Fiorano
·
Hemmet Håller på med en badrumsrenovering som dragit ut i evigheter. Nu är äntligen allt nästan klart men plötsligt säger hantverkaren att den...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 476
Senast: MiniLi
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
719
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Årets matbluff
  • Tjockistråden 4
  • Vad gör vi? Del CCVIII

Hund, Katt, Andra Djur