Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
men kommer inte ihåg...var det stången som skulle vara en cm kortare än bridongen?
Och stången ska ha samma längd, som hästen har i vanliga fall på bett (med fasta ringar)?
Tacksam för en kort minnesuppfriskning....
Vad jag har fått lär så ska bridongen vara längre än stången.
I så fall så är det stången som ska ha "normal" storlek.
Så har jag det i alla fall, funkar perfekt.
Jag skulle tro att det är större kniprisk i mungipan om man har samma storlek, men vet som sagt inte.
Nä, jag har oxå hört så, men kom inte ihåg vilken som skulle vara vad...
Men jag tror bestämt att det var så. Bridongen längre än stången.
Kul, då ska jag beställa hem bett och pigan ska få pröva ha kandar...
Jag har hört tvärtom, att bridongen ska vara lite kortare för att få plats "innanför" stången. Eller rättare sagt inte ska, utan att det rekommenderas .
TL säger på sin Bettfilm att stången bör vara längre än bridongen. Så nu har du lite att fundera över det finns gamla trådar om detta också och alla har olika så det är väl bara att prova sig fram men det kan bli lite dyrt om du inte kan låna och testa.
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.