kandar/pelham

A

acrazyone

Har bara en liten fundering...

Vad är skillnaden på ett kandar o pelhambett egentligen, tänker på ett rakt pelham..?

På kandaret är skänklarna fasta, inte på pelhamet. Ngn annan skillnad? tycker inte jag hittar ett bra rakt pelham, men däremot kandar=)

Sv: kandar/pelham

Pelhamet har ju en "bettring" också, det har inte kandarstången... om det nu är så du menar...

Men att rida med kandar innebär ju att ha två bett, pelham är ju ett bett

Senast ändrad:
Sv: kandar/pelham

Enda skillnaden är i princip att kandaret består av två separata mundelar, vilket ger lite mer större möjlighet till finlir mellan de båda funktionerna.
På pelhamstången är ligger bridong- och stångverkan på samma mundel, och det kan ju vara en fördel på en häst med liten mun.

På kandaret är skänklarna fasta, inte på pelhamet. Ngn annan skillnad? tycker inte jag hittar ett bra rakt pelham, men däremot kandar=)
Det finns både fasta och rörliga skänklar på kandarstängerna. Bara att leta upp och välja lämplig modell.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft ett litet uppvaknande sexuellt och i och med detta så funderar jag på vart det finns sexleksaker som stimulerar HELA...
Svar
16
· Visningar
1 448
Senast: SiZo
·
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
648
Senast: Myzan87
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 224
Senast: Roheryn
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 719
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård