- Svar: 8
- Visningar: 1 490
Efter att hästars blåa tungor och andra tecken på att de rids för hårt uppmärksammats har Storbritanniens anrika tidning Horse & hound, grundad 1884, manipulerat en omslagsbild. Men tidningen tillbakavisar anklagelserna.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja de är sjukt beteende av media.Munnen ser ju ut som om jag gjort den i min iphone ...
Men nu har väl den här frågan gått varvet runt ändå, när man photoshoppar för att ansträngda munnar inte ska synas.
Ja det är jättekonstigt. "Vi skapar vackra magasin"? Då kan de ju ha en väl bearbetad version av mig på omslaget.Ja de är sjukt beteende av media.
Hahaha ja men eller hur. Transparens media var det ja. Man kanske ska skicka in egna fina retuscherade bilder och begära betalt. Verkar ju inte vara proffs som behöver göra detta i alla fall.Ja det är jättekonstigt. "Vi skapar vackra magasin"? Då kan de ju ha en väl bearbetad version av mig på omslaget.
Det låter ju som att det där är ett prestigemagasin men även sådana måste ju jobba professionellt och etiskt. Här vet de ju vilka skandaler det varit och ändå gör de sådär.Hahaha ja men eller hur. Transparens media var det ja. Man kanske ska skicka in egna fina retuscherade bilder och begära betalt. Verkar ju inte vara proffs som behöver göra detta i alla fall.
Ja, precis. Sjukt.Det låter ju som att det där är ett prestigemagasin men även sådana måste ju jobba professionellt och etiskt. Här vet de ju vilka skandaler det varit och ändå gör de sådär.
Iofs kanske det är ett första steg ändå. För vi (eller jag) klagar ju ändå även på magasinen när de har "fina" bilder på hästar som inte ser så bekväma ut eftersom det sprider en känsla av att det är berömvärd och åtråvärd look. Antar att om de faktiskt verkligen inte kan hitta någon bättre bild av en person de bara måste ha på omslaget är det kanske lika bra att de fixar till den, eller något. För att inte "påverka barnen" "ögat" "det normala" och sådant.Ja det är jättekonstigt. "Vi skapar vackra magasin"? Då kan de ju ha en väl bearbetad version av mig på omslaget.