Känd hästtidning manipulerade omslagsbild

Efter att hästars blåa tungor och andra tecken på att de rids för hårt uppmärksammats har Storbritanniens anrika tidning Horse & hound, grundad 1884, manipulerat en omslagsbild. Men tidningen tillbakavisar anklagelserna.

Ja det är jättekonstigt. "Vi skapar vackra magasin"? Då kan de ju ha en väl bearbetad version av mig på omslaget.
Hahaha ja men eller hur. Transparens media var det ja. Man kanske ska skicka in egna fina retuscherade bilder och begära betalt. Verkar ju inte vara proffs som behöver göra detta i alla fall. :banana:

Hahaha ja men eller hur. Transparens media var det ja. Man kanske ska skicka in egna fina retuscherade bilder och begära betalt. Verkar ju inte vara proffs som behöver göra detta i alla fall. :banana:
Det låter ju som att det där är ett prestigemagasin men även sådana måste ju jobba professionellt och etiskt. Här vet de ju vilka skandaler det varit och ändå gör de sådär.

Ja det är jättekonstigt. "Vi skapar vackra magasin"? Då kan de ju ha en väl bearbetad version av mig på omslaget.
Iofs kanske det är ett första steg ändå. För vi (eller jag) klagar ju ändå även på magasinen när de har "fina" bilder på hästar som inte ser så bekväma ut eftersom det sprider en känsla av att det är berömvärd och åtråvärd look. Antar att om de faktiskt verkligen inte kan hitta någon bättre bild av en person de bara måste ha på omslaget är det kanske lika bra att de fixar till den, eller något. För att inte "påverka barnen" "ögat" "det normala" och sådant.

Var ju inte lite sur på magasinet, vad heter det, som går ut till ridskolorna. De hade, för 5+ år sedan, en hel artikel om hur hästen skulle gå rätt, med nosen på eller framför lod och övningar till ponnybarn. Texten alltså skolbokskorrekt. Och sedan bild efter bild till varje beskrivning på en ponny som gjorde övningen precis så som de skrev att den inte skulle göra den med nosen väl bakom lod i en vacker rund kurva.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka