Kan ute kaniner vara inne?

M

malin101

Hej, jag vet inte så mycket om kaniner men skulle gärna vilja veta om man har utekanainer, kan man då ta in dem? Eller kan de bara vara ute då?? Är det vissa raser som kan komma in? Någon som vet?

Sv: Kan ute kaniner vara inne?

De kan vara både ute och inne men temperaturskillnaden får inte vara för stor dvs du kan inte plocka in en kanin som är van vid -25 grader till en lägenhet med +25 grader eller åt andra hållet heller. På vintern måste man mao bestämma sig för om kaninen ska vara ute eller inne. Sedan ska man ju vänja kaninen långsamt när den byter mat också dvs den kan inte äta hö ena dagen och gräs den andra dagen.

Liknande trådar

Däggdjur I min del av landet finns det inte vilda kaniner. Tydligen så har dock en del tamkaniner lyckats överleva i det vilda och blivit...
Svar
13
· Visningar
1 458
Senast: hastflicka
·
Däggdjur Börjar bli dags att flytta in kaninerna för vintern och jag behöver lite idéer och inspiration till deras inomhusmiljö. Det är tre...
Svar
4
· Visningar
567
Övr. Djur Hej. Har två kaniner som jag har svårt att lyckas klippa klorna på. Vet att man kan åka till en del zoobutiker etc. för hjälp med detta...
Svar
4
· Visningar
1 003
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 197
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar