Grandezza
Trådstartare
Jag sålde mitt föl innan den var född, och allt var frid o fröjd, när stoet sedan fick en fin flicka, frågade jag köparen om hon kunde tänka sig att avstå från fölet och annulera kontraktet. Efter någon dag fick jag svar att hon- för min skull ville detta, då hon förstod hur mkt det betydde för mig att få behålla troligen sista fölet (och enda stoet) efter detta stoet. Hon kunde hitta något annat föl att köpa, inga problem. Jag skulle betala tillbaka handpenningen.
Några dagar senare skickar hon ett sms om att hon har ångrat sig, och ska köpa fölet i alla fall, hon sa att hon kände sig taskig, men hade inte hittat annat föl i rätt prisklass efter rätt hingst, så då ska hon ha denna istället.
Får hon ändra sig så? Har hon inte avsagt sig rätten till fölet? Tyvärr hann jag inte heller betala in handpenningen
Finns det något jag kan göra?
Tacksam för svar...
Några dagar senare skickar hon ett sms om att hon har ångrat sig, och ska köpa fölet i alla fall, hon sa att hon kände sig taskig, men hade inte hittat annat föl i rätt prisklass efter rätt hingst, så då ska hon ha denna istället.
Får hon ändra sig så? Har hon inte avsagt sig rätten till fölet? Tyvärr hann jag inte heller betala in handpenningen
Finns det något jag kan göra?
Tacksam för svar...