Sjalen
Trådstartare
Jag har två huvudsakliga "livsstilstyper" som person. Resor och djur. Båda är verkligen mina passioner men går ju inte ihop alls... Som tonåring valde jag Greklandssemester före ridläger en gång och på den vägen är det: resorna har alltid gått före hästintresset sedan dess. Ändå gråter jag nästan av längtan när jag ser Hästliv och min man vill ha ny hund vilket han inte vill ha i lägenhet. Alltså funderar vi på hus på landet men frågan är om en hel gård är vad vi skulle må bäst av med allt arbete det innebär...Kompisar som bara köpt ett hus (inte gård) på landet är ständigt i arbete (och vill bara mysa i huset istället för att resa) och jag vet ju redan vad familjens sommarstuga kräver i underhåll.
Nu vill jag därför mest ha lite brainstorming med andra resgalna hästmänniskor. Hur har ni löst det med både ekonomi och tid? Hinner ni och har ni råd att resa så mycket som ni trodde? Hur har ni skapat kontaktnät som tar hand om djuren när ni reser? Funderar ni ständigt på vad ni får ge avkall på?
Är jag bara rädd för att binda upp mig fast det egentligen är just djur som skulle kunna göra att jag känner mig stadgad och lugna resebegäret? Eller skulle jag känna mig instängd (har haft "vagabondföräldrar och läst både travel management och kulturgeografi så jag älskar verkligen världen där ute).
Nu vill jag därför mest ha lite brainstorming med andra resgalna hästmänniskor. Hur har ni löst det med både ekonomi och tid? Hinner ni och har ni råd att resa så mycket som ni trodde? Hur har ni skapat kontaktnät som tar hand om djuren när ni reser? Funderar ni ständigt på vad ni får ge avkall på?
Är jag bara rädd för att binda upp mig fast det egentligen är just djur som skulle kunna göra att jag känner mig stadgad och lugna resebegäret? Eller skulle jag känna mig instängd (har haft "vagabondföräldrar och läst både travel management och kulturgeografi så jag älskar verkligen världen där ute).